حوادث و رویدادها

وضعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه در کشور

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد رضا طالبی امروز یکشنبه، ۲۰ خرداد در کارگروه اتباع خارجی و کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: اشغال افغانستان توسط بیگانگان در سال‌های گذشته، مشکلات زیادی را برای این کشور به همراه داشته است. 

وی تصریح کرد: بیگانگان با غارت منابع این کشور بر حجم مشکلات مردم افغانستان افزوده‌اند تا بتوانند از این طریق بر غرب آسیا تسلط داشته باشند.

به گفته وی تعدادی از اتباع افغانستانی در استان دارای مدرک مجاز هستند که ما موظفیم امکانات لازم را بر اساس قوانین و ضوابط موجود برای آن‌ها فراهم کنیم.

معاون استاندار در خصوص برپایی مراسم عزاداری در بین اتباع استان، خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با محوریت اداره کل اتباع و و سایر دستگاه‌های متولی و نمایندگان گروه‌ها و طوایف حاضر در بیرجند برگزار و در صورت پذیرش کلیه ضوابط و قوانین، به‌طور موقت برای دهه اول محرم، مجوز عزاداری در مکانی که شرایط لازم را داشته باشد، صادر شود. در غیر این صورت برای عزاداری از ظرفیت هیئت‌های عزاداری ایرانی استفاده کنند. 

طالبی با اشاره به گزارش‌های رسیده مبنی بر به‌کارگیری اتباع غیر مجاز، متذکر شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگروه نظارت و بازرسی از واحد‌های کارگری را فعال کند و درصورت مشاهده مواردی از به‌کارگیری اتباع غیرمجاز و فاقد کارت اشتغال، ابتدا برخورد قانونی با کارفرما و بعد کارگر غیرمجاز افغانستانی صورت گیرد.

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا