فرهنگ و هنر

«بلیتز»، فیلم افتتاحیه جشنواره لندن شد

فیلم سینمایی «بلیتز» از «استیو مک کوئی» که داستان آن در لندن در طول جنگ جهانی دوم می گذرد، جشنواره فیلم لندن را در ماه اکتبر افتتاح می‌کند.

به گزارش مجله زنده خبری، در این فیلم «سیرشا رونان» در نقش ریتا، مادر جورج ۹ ساله بازی می‌کند که فرزندش را به منطقه‌ای امن در حومه شهر می‌فرستد، اما جورج مصمم به بازگشت است و به تنهایی به خانه سفر می‌کند، در حالی که بستگان پریشان او در شهر به دنبال او می‌گردند.

فیلم سینمایی «بلیتز» با نخستین حضور اولین تجربه بازیگری «پل ولر» موسیقیدان ۶۶ ساله همراه است که نقش جرالد پدربزرگ جورج را بازی می کند. «کتی برک»، «استفن گراهام»، «هریس دیکنسون» و «الکس جنینگز» نیز در این فیلم حضور دارند که از اول نوامبر و سه هفته پس از نخستین نمایش جهانی در جشنواره لندن در بریتانیا اکران می‌شود.

«بلیتز»، فیلم افتتاحیه جشنواره لندن شد
فیلم سینمایی بلیتز

به گزارش گاردین، «استیو مک‌کوئین» کارگردان این فیلم گفت: «بلیتز فیلمی درباره لندنی‌هاست و این که چگونه لندنی‌ها در طول جنگ جهانی متحمل شدند پرداخته و همچنین به بازنمایی واقعی مردم در لندن می‌پردازد، در حالی که هسته اصلی آن داستان خانواده‌ای از طبقه کارگر است که ناامید از جمع شدن دوباره در کنار یکدیگر در زمان جنگ هستند. از این که جشنواره فیلم لندن از ما دعوت کرده تا رویداد امسال را افتتاح کنیم و اولین نمایش جهانی فیلمم را در زادگاهم جشن بگیریم، بی‌نهایت خوشحالم».

تمام فیلم‌های ساخته شده توسط «استیو مک کوئین» شامل «گرسنگی»، «شرم»، «۱۲ سال بردگی»، «لاورز راک» و «شهر اشغالی» در جشنواره لندن به نمایش درآمدند و فیلم «بیوه‌ها» از این کارگردان نیز در ۲۰۱۸ و «مانگرو» در سال ۲۰۲۰ نیز به عنوان افتتاحیه جشنواره لندن به روی پرده رفتند.

 جشنواره فیلم لندن (BFI) از ۹ تا ۲۰ اکتبر (۱۸ تا ۲۹ مهرماه) برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا