عمومی

۱۴۰۰ تن روغن وارد بازار مازندران شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حسن عنایتی عصر یکشنبه در شورای اداری استان با بیان اینکه ماموریت این سازمان مربوط به غذا و غذای انسان است، افزود: غذا مقوله مهمی در دنیا و کشور امروز و مازندران است. جزوه استان هایی هستند که بخش مهمی از غذای کشور را تامین می کنند.

وی گفت: از زمان اجرای طرح اصلاح اقتصادی امروز به ثبات در عرصه تولید رسیده ایم و مردم همکاری خوبی داشته اند و استان آرام و بازار آرام است.

وی گفت: در زمان شروع پروژه موفق شدیم تعدادی از جوجه ها را در کشور تحویل دهیم و از 800 تا هزار تن مرغ در روز کشتار کنیم چرا که در فروردین 15 میلیون قطعه مرغ کشتار شده است. ریزی و 13 میلیون جوجه در اردیبهشت ریزی بوده است.

عنایتی افزود: مازندران حدود 400 تا 500 تن گوشت مرغ و بازاری در تهران عرضه می کند و 11 کارخانه کره در استان فعال هستند که بخشی از نیاز کشور را تامین می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای اجرای طرح هزار و 400 تن کره وارد بازار شده و برنج، شکر، تخم مرغ و سایر کالاهای اساسی به وفور وجود دارد و کمبودی نداریم.

وی گفت: کمبود کالاهای اساسی را در استان نمی بینیم. پیش بینی می شود در آینده شاهد آرامش در بازار باشیم و وضعیت تولید مساعد باشد.

عنایتی با اشاره به ذخایر استراتژیک مرغ 4 هزار تن، گندم 99 هزار تن و برنج وارداتی در سیلوها، ادامه داد: 30 درصد مرغ کشور را تولید می کنیم و باید برای مازاد مرغ برنامه ریزی شود. ریزی و صادرات آن می تواند نگرانی ها را برطرف کند.

دکمه بازگشت به بالا