اجتماعی

آب از سر نخل‌ها گذشته است…

مجله زنده خبری / بوشهر از ابتدای مارس سال گذشته تا 7 نوامبر 2016 و طی 261 روز ، بیش از 730 نفر فقط در استان بوشهر قربانی تاج گذاری شدند. این بدان معناست که ما روزانه به طور متوسط ​​دو تا سه موجود ارزشمند از دست داده ایم …

کسانی که ممکن است پدربزرگ و مادربزرگ باشند. پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ، شوهر ، فرزند … خرگوش ، دوست ، دوست ، معلم ، وکیل ، فروشنده ، مغازه دار ، راننده ، پزشک ، پرستار ، مهندس ، همشهری ، همشهری ، هموطن و از همه مهمتر ، وجود داشت افرادی که می توانند سالهای زیادی زندگی کنند ، نفس گرم و روشنایی چشم او را احساس می کنند ، زندگی ما را روشن می کنند ، با ما گریه می کنند و می خندند و پشتیبانی ما هستند.

گفته می شود درخت خرما بسیار شبیه انسان است. مانند انسان در آب خفه می شود و اگر آب از درخت نخل عبور کند ، مرگ درخت نخل اجتناب ناپذیر است. سر هر درخت اگر قطع شود ، برگهای بیشتری می دهد ، به جز کف دست که خشک می شود و به عنوان یک فرد می میرد و جالب ترین چیز این است که نخل ها عاشق یکدیگر می شوند …

نمی دانم هرکدام از ما چقدر مراقب بودیم که از طریق درختان نخل آب نگذاریم. ما برای نگه داشتن کف دست خود چند محدودیت را پذیرفتیم؟ چقدر شیوه زندگی خود را تغییر دادیم تا درختان نخل بایستند ، چقدر اعتقاد داشتیم که نمی توانیم مانند گذشته مهمانی داشته باشیم ، مهمانی درست کنیم و پایان دهیم ، سفر کنیم و مناظر را ببینیم ، در رستوران ها و کافه ها کنار هم بنشینیم ، مثل هر هفته در خانه پوزنات یک مهمانی برگزار کرد ، نوه های خود را بوسید و به یک گردش منظم رفت.

چقدر معتقد بودیم که باید نحوه رفتار با افراد مسن در خانواده را تغییر دهیم. چقدر سعی کرده ایم تاج را جدی بگیریم و بی اختیار قصد کشتن دیگران را نداشته باشیم؟

هشت ماه می گذرد که شهر و کشور ما حال خوبی ندارند. همچنین دیدن بسیاری از درختان نخل دشوار است ، چه رسد به از دست دادن بسیاری از مردم. می خواهم بیشتر در مورد کف دست ها فکر کنم. کف دست ها یکی یکی و بی صدا زیر آب فرو می روند. کف دست ها را پیدا کنید …

1- از شنبه های خطرناک (شلوغ ، بسته ، بسته ؛ شلوغ و شلوغ ، در فاصله کمتر از 2 متر از دیگران ، تجمع در مکان های بسته) خودداری کنید.

2- شستن دست ها را فراموش نکنید.

3- به یاد داشته باشید که در سفرها و دیدارهای خانوادگی لازم از ماسک استفاده کنید. فاصله را 2 متر نگه دارید. در صورت امکان ، مدت زمان بازدید را کوتاه کرده و سایت را به یک بازدید در فضای باز منتقل کنید. در داخل خانه از باز بودن درها و پنجره ها و تهویه مناسب محیط اطمینان حاصل کنید.

3- در صورت تماس مشکوک حداقل 2 هفته قرنطینه کنید.

4- تا آنجا که ممکن است ، نباید مجلس و تشریفاتی را که منجر به ازدحام جمعیت می شود ، شروع کنیم و اگر به چنین مراسمی دعوت می شویم ، فقط باید تسلیم شویم.

5- در بازار گشت بزنید مگر اینکه خریدهای لازم را انجام دهید.

6- با توجه به خنک بودن هوا در استان بوشهر و مناطق جنوبی ، به جای نشستن کنار هم و کشیدن قلیان و … باید تفریح ​​و گردش را با تعداد کم و با فاصله مناسب از سایرین به پیاده روی و ورزش تبدیل کنیم.

7- به یاد داشته باشید ، بدون این که تا حد امکان از دیگران دور شوید. فقط استفاده از ماسک معجزه نمی کند

سرانجام ، امروزه بسیاری از موارد انتقال ویروس کرونا در خانواده ها و اجتماعات خانوادگی اتفاق می افتد. کرونا تلاش می کند تا در خانواده و جوامع دوستانه یا کار ما نفوذ کند. هر یک از اعضای خانواده می تواند در طول روز با افراد مختلفی در ارتباط باشد که ممکن است یکی از آنها بدون علامت باشد اما ناقل آن باشد.

ویروس ارگانیسم بیولوژیکی بسیار ساده ای است که به راحتی بین اعضای خانواده منتقل می شود و زمان انتقال آن را مشخص یا ناشناخته نمی داند. ما می توانیم سلامتی خود را کنترل کنیم ، اما نمی توان ویروس کرونا را دست کم گرفت.

* دکتر نیلوفر معتمد / دانشیار پزشکی اجتماعی ، بوشهر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا