بین المللی

چرا فرماندهان نیروی دریایی و هوایی پاکستان راهی قطر و عربستان شدند؟

روز جمعه منابع رسمی پاکستانی اعلام کردند ، دریادار امجد خان نیازی فرمانده نیروی دریایی پاکستان در یک سفر رسمی وارد عربستان شده و با همتای سعودی خود و همچنین برخی از مقامات ارشد نظامی و دریایی دیدار کرده است.

نیروی دریایی پاکستان گفت: “یک نسخه از آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام آباد قرار گرفت.” دریادار بر لزوم تعهد پاکستان برای تعمیق همکاری های نظامی با طرف سعودی ، به ویژه برای تقویت همکاری بین نیروی دریایی دو کشور ، تأکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان همچنین از مقر و ستاد عملیاتی نیروی دریایی عربستان بازدید کرد و از نزدیک با برنامه های آموزشی و عملیاتی نیروها آشنا شد.

براساس این گزارش ، فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز تنها چند هفته پس از پایان بحران بین چهار کشور عربی ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی ، مصر و بحرین و قطر یک دیدار رسمی از دوحه داشت.

مجاهدین انورخان با غانیم بن شاهین الغانم ، فرمانده نیروی هوایی قطر دیدار و با چند تن از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح قطر دیدار و در مورد رشد همکاری های دفاعی نظامی و همچنین تبادل هیئت های بین نیروهای هوایی دو کشور گفتگو کرد. .

فرمانده نیروی هوایی پاکستان هفته گذشته نیز برای دیدار با مقامات ارشد نظامی و نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه به باکو و آنکارا سفر کرده بود.

این سفر همزمان با سفر مولوت شواووشو وزیر امور خارجه ترکیه به پاکستان و شرکت در نشست دوجانبه با همتایان پاکستانی و آذربایجانی خود در اسلام آباد صورت گرفت.

به دنبال تظاهرات اخیر حاکمان سعودی در شهر العولا و توافق کشورهای تحریم شده قطر برای پایان اختلافات ، وزرای خارجه عربستان و بحرین ماه گذشته در یک مکالمه تلفنی جداگانه با همتای پاکستانی خود شاه محمود دا قومره دیدار کردند. درباره اجلاس اخیر خلیج فارس بحث کنید. در نظر گرفته شده.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا