اجتماعی

آغاز پنجمین روز ثبت نام ششمین دوره شوراهای شهر

پنجمین روز ثبت نام از داوطلبان دوره ششم شورای شهرداری تهران امروز یکشنبه 24 اسفند در مصلی تهران و از ساعت 8 صبح آغاز شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، ثبت نام از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه (11 مارس) در سراسر کشور آغاز شد و تا 17 مارس به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گفته فرهادی فرماندار تهران در حاشیه سفر به تهران ، احتمال ثبت نام مشمولان غایب به دلیل شرایط بیماری کرونا امسال ستاد انتخابات شورای شهرداری تهران را ترک کرد و نسبت به دوره قبل خبری از ازدحام نامزدها نیست. در سالهای گذشته مراجعه های زیادی با ثبت نام دو ساعته انجام می شد ، بنابراین شاهد تشکیل صف بودیم ، اما امسال با ثبت نام غیر حضوری ، هرکسی می تواند اسناد خود را خیلی سریع در خانه جمع کند. “ثبت نام خود را انجام دهید.

در روزهای اخیر ، مواردی مانند توصیه به نامزدهای این انتخابات برای ثبت نام غیرحضوری و به طور خودکار در هنگام ثبت نام حضوری با آنها ، بارها توسط مقامات انتخاباتی به دلیل شرایط تاخیر در کشور برجسته شده است.

همچنین حسن بیجی ، مدیر ستاد انتخاباتی استان تهران در پایان چهارمین روز ثبت نام برای دوره ششم شورای اسلامی استان تهران گفت: “از روز اول ثبت نام تا 7:30 دیروز ، چهارمین روز ثبت نام نهایی شده است. 3 نامزد این تعداد 4 داوطلب مرتبط با شهر تهران است و بیشترین تعداد ثبت نام برای این شهر است. درصد ثبت نام های استانی و ثبت نام شخصی برای میزهای دولتی 3٪ ، برای رایانه های شخصی 2٪ و برای تلفن های همراه 2٪ بود.

وی افزود: تعداد متقاضیانی که ثبت نام خود را تا روز گذشته نهایی کردند در کل استان تهران 8 نفر بود.

سید اسماعیل موسوی ، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز گزارش جامعی راجع به ثبت نام انتخابات شوراها از آغاز ثبت نام در روز چهارشنبه تا ساعت 18:00 در چهارمین روز ثبت نام اعلام کرد.

موسوی گفت: ثبت نام 9061 نامزد انتخابات شورای شهر تا ساعت 18:00 روز شنبه 14 مارس نهایی شد.

دبیر ستاد انتخابات در کشور با اعلام این خبر افزود: 31٪ افرادی که تا ساعت 6 بعد از ظهر در چهارمین روز از مدت قانونی ثبت نام کرده اند از روش های الکترونیکی استفاده می کنند ، از جمله استفاده از تلفن های همراه (15٪) و رایانه های شخصی ( 16٪)) برای ثبت نام. استفاده می شود.

سخنگوی ستاد مبارزات انتخاباتی کشور ادامه داد: 18 درصد داوطلبان تا پایان روز چهارم ثبت نام انتخابات شوراها ثبت نام کرده و به دفاتر دولتی مراجعه می کنند.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا