عمومی

پول ایران را بدهید! – مجله زنده خبری

“کره جنوبی ایران را آزار می دهد. چطور؟ کره جنوبی قبل از شروع تحریم های ایالات متحده ، نفت و میعانات گازی را از ایران خریداری کرد ، اما هنوز پرداخت نشده است. در زمانی که ایران تحت فشار شدیدترین تحریم های اقتصادی قرار دارد. کره ای ها حتی با ترخیص کالاهای ایران همکاری نمی کنند تا بدهی های خود را تسویه کنند. “عناصری که لزوماً تحریم نیستند.”

به گزارش مجله زنده خبری ، رضا زندی ، روزنامه نگار ، با این مقدمه در روزنامه اعتماد وی نوشت: “در ایران ، جمله ای مهم داریم:” همیشه این پاشنه ها را روشن نمی کند. ” اثبات توجه به عقلانیت و دوراندیشی. ایرانیان گاهی در پاسخ به کسی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته است ، از این گفته استفاده می کنند.

یعنی جواب این بد اخلاقی را خواهید یافت

1. میانگین صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران به کره جنوبی قبل از شروع تحریم های ایالات متحده حدود 350،000 بشکه در روز بود. از این مقدار ، حدود 100000 بشکه نفت خام و 250،000 بشکه میعانات گازی است. با این حال ، صادرات میعانات گازی ایران به کره جنوبی در چند ماه به 300 و حتی 400000 بشکه در روز رسیده است. کره جنوبی به شدت به میعانات گازی ایران احتیاج داشت ، اما پس از شروع تحریم ها ، بخشی از نیازهای میعانات گازی آن از طریق قطر و استرالیا تامین شد و بخش دیگری نیز تحت پوشش واردات کالاهای خام سبک آمریکا بود. آنها همچنین مصرف میعانات گازی خود را کاهش دادند.

2- “علاوه بر معافیت واردات نفت از ایران ، ما نیز از استفاده فون برای معاملات مالی با ایران معاف شده ایم تا بتوانیم تجارت خود را بین دو کشور با استفاده از سیستم پرداخت ارزی کشورمان (VON) ادامه دهیم. ) ” او این موضوع را در مصاحبه با یو ژانگ هان ، سفیر کره جنوبی در ایران ، در نوامبر 2016 به من گفت. در آن روزها ، کره جنوبی در یک دوره آزادی 180 روزه قرار داشت. با این حال کره ای ها شرایطی را فراهم کردند که تحت آن دریافت پول برای ایرانیان آسان نبود. چه می گویید آنها می خواستند حدود 20 درصد از پول نفت ایران باقیمانده را به یورو و بقیه را با پول بدست آمده تسویه کنند. ایرانیان نیز مجبور بودند کالاهای کره‌ای را به ارز خارجی خریداری کنند. اما مشکل این بود که ایران مجبور بود کالاهای کره‌ای را از انبارهای منطقه ای شرکتهای کره‌ای تهیه کند. بیشتر در امارات است. هزینه تبدیل “پیش زمینه” به درهم نیز بسیار بالا بود. زیرا هیچ مقام رسمی نمی تواند تحت تصمیم خود قرار بگیرد. عرضه کالاهای موجود در بازار کره جنوبی نیز مالیات 17 درصدی را برای ایران به ثبت رسانده است! ایرانی ها آماده تسویه حساب 50 درصد از پول نفت فروخته شده با یورو و 50 درصد دیگر با پول کره جنوبی هستند. با این حال کره ای ها تنها یک توافق 30 درصد با یورو را پذیرفتند. مذاکرات به حدی طول کشید که مدت معافیت پایان یافت و پول ایران در کره جنوبی باقی ماند. پولی که برای آنها تخمینهای مختلفی ساخته شده است. از بیش از 3 میلیارد و 4 میلیارد تا حدود 6 میلیارد دلار!

3. بازار بزرگ و جذاب ایران می تواند روزی اهرمی برای فشار آوردن به شرکت های کره ای و دولت کره جنوبی برای تسویه بدهی های خود باشد. اما این اهرم امروزه بسیار مؤثر نیست. شرکت های کره ای تحت حمایت ایالات متحده ، سرپوش ها را بالا بردند و ایران را ترک کردند. آنها همچنین جایگزین هایی برای میعانات نفت و گاز ایران پیدا کرده اند. بنابراین اگر کره ای ها ترغیب شوند بدهی های خود را بپردازند ، امروز چه خواهد شد؟

4- دولت کره جنوبی روابط بسیار نزدیکی با ایالات متحده دارد. مقامات سئول می توانند بدهی های خود را به ایران از طریق مشاوره مؤثر با واشنگتن ، حداقل با ارسال کالاهای غیرمجاز مورد نیاز ایران تسویه کنند. نه به روشی مانند گذشته که به هزینه های تبدیل ارز زیادی نیاز دارد. امروز زمان سختی برای ایران است. مردم ایران در یک وضعیت اقتصادی دشوار قرار دارند و بشریت به کره ای ها دستور می دهد حداقل یک راه برای پرداخت بدهی های خود پیدا کنند. چرا؟ زیرا “همیشه یک پاشنه را روشن نمی کند.” وضعیت پایدار و بدون تغییر نخواهد بود و ممکن است اوضاع بهتر شود. ایران و کره جنوبی باید روابط خوبی را حفظ کنند. حفظ این روابط شاید مهمترین وظیفه سفیر کره جنوبی در ایران باشد. اگر او علاقمند به حفظ روابط خوب با ایران است ، می تواند به تسهیل بدهی کشور خود به ایران کمک کند. آقای یاقوت کبود باید این کار را انجام دهد زیرا او عاشق روابط تهران و سئول است. به دلیل “آینده”.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا