عمومی

نقش علی لاریجانی در قرارداد ۲۵ساله ایران و چین

آقای لاریجانی در توافقنامه استراتژیک ایران و چین نقش ویژه ای دارد و برای ادامه این توافق مهم ، او معتقد است که رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به یک سند اجرایی و عملیاتی قادر به مدیریت روابط ایران و چین در آن توافق خواهند بود. او مردی با اعتماد به نفس با رهبر انقلاب است.

به گزارش مجله زنده خبری ، “منصور حقیقت پور” مشاور رئیس مجلس اسبق مجلس در مورد وضعیت سیاسی به علی لاریجانی گفت. مشرق وی گفت: “علی لاریجانی یک مزیت بزرگ برای سیستم است.” این بلوغ لازم در استراتژی و اجرای آن است و به هیچ وجه یک بعدی نیست. آقای لاریجانی هم در زمینه فعالیتهای اجرایی و امنیتی و هم به عنوان یک چهره کاملاً علمی کار کرده است. او همچنین در سراسر جهان شناخته شده است و اگر به کشوری سفر کند ، فقط افرادی مانند رئیس جمهور آن کشور می توانند با وی ملاقات کنند. یادم است که برای کشف قانون اساسی جدید با او به تونس سفر کردم. وی گفت: “وقتی با رئیس جمهور موقت تونس ملاقات کرد ، گفت:” من شما را سالهاست که می شناسم و تمام مذاکراتی را که با اتحادیه اروپا داشتید ، هنگامی که شما رئیس شورای امنیت ملی ایران بودید ، دنبال کردم. “

وی ادامه داد: “آقای لاریجانی نیز بسیار خوب از امور داخلی کشور برخوردار است و مشکلات را می داند و راه حلی برای حل آنها دارد. او یک تیم دارد. یعنی اگر می خواهد طیف وسیعی از موضوعات امنیتی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کند ، افراد را به مسئولیت های مختلف واجد شرایط واگذار می کند. با داشتن چنین قابلیت هایی ، استراتژی جامعی در زمینه های مختلف دارد. از طرف دیگر ، آقای لاریجانی به نیروهای سیاسی و مذهبی اعتماد دارد. یادم است وقتی او به نجف رفت ، مقامات نجف به او احترام ویژه ای قائل شدند و مقامات عزیز ما در قم با همان شیوه رفتار کردند و همیشه به او احترام می گذاشتند. “حتی اکنون ، مقام معظم رهبری وی را به عنوان مشاور خود و عضو شورای آمبولانس منصوب كرده اند.”

حقیقت پور همچنین درباره نقش لاریجانی در توافق 25 ساله ایران و چین گفت: “علاوه بر موارد فوق ، آقای لاریجانی در توافقنامه استراتژیک ایران و چین نقش ویژه ای دارد و وی از رهبر عالی خواسته است تا این توافق مهم را ادامه دهد تا بهبود یابد. روابط ایران و چین. این قرارداد را برای دستیابی به یک سند اجرایی و عملیاتی مدیریت کنید. “او مردی مطمئن با رهبر انقلاب است.”

وی در مورد جایگاه سیاسی علی لاریجانی در بین نیروهای سیاسی کشور گفت: “علی لاریجانی یک نیروی اصولگرای معقول و معتدل است و نمی توان افراط گرایی را در رفتار و شخصیت خود مشاهده کرد و همیشه سعی کرده است که منطقی عمل کند. به همین دلیل جریانهای مختلف به او احترام می گذارند و می بینیم که اصلاح طلبان نیز به او احترام می گذارند و او را یک ظرفیت ملی می دانند. “مطمئناً او دیگر نمی تواند یک جریان معمولی تلقی شود زیرا او به یک نیروی فرامنطقه ای تبدیل شده است. می توان گفت که او نه اصولگرا است و نه اصلاح طلب ، بلکه یک نیروی انقلابی است.”

حقیقت پور در پاسخ به این سؤال كه آیا لاریجانی انقلابی است ، چرا نیروهایی كه ادعا می كنند انقلابی در پارلمان فعلی هستند ، به ویژه نیروهای نزدیك به جبهه پایداری ، همیشه زوایای جدی علیه وی داشته اند ، یادآور شد: اقدامات كسی به منافع انقلاب آسیب می رساند. بسیاری هستند که ادعا می کنند انقلابی هستند اما اتفاق می افتد که بیشترین آسیب را به انقلاب وارد کنند. رهبر یک انقلابی تمام عیار است که می توان از آنها الگو گرفت. این طور نیست که مردم در پارلمان بگویند ما انقلابی هستیم ، اما آنها می توانند علیه هر کسی اتهاماتی ایجاد کنند یا به هر مقام یا مقام رسمی فریاد بزنند. انقلابی بودن به معنای عمل کردن بر خلاف قانون و سرزنش نیست. “بنابراین ، کسانی که به آقای لاریجانی می گویند او انقلابی نیست ، باید در درجه اول برود و انقلابی باشد.”

مشاور لاریجانی همچنین توضیح داد که علی لاریجانی در حال حاضر چه کاری انجام می دهد: “او اکنون در حال مطالعه و جمع بندی گذشته است. او درباره انقلاب و کشور بسیار فکر می کند و از مشکلات موجود بسیار ناراحت است.” و نکات منفی مجلس با توجه ویژه. “

سرانجام در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا می توانیم علی لاریجانی را به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 در نظر بگیریم ، گفت: شکی نیست که او استعداد و ظرفیت لازم را برای ریاست جمهوری دارد ، اما هنوز مشخص است که چگونه جامعه را مقابله می کند. آقای لاریجانی یک استراتژیست و پیمانکار بی نظیر است. یعنی استراتژی را به خوبی توضیح می دهد و از قدرت بسیار خوبی در اجرای آن برخوردار است. وی ادامه داد: “با چنین توصیفاتی ، شکی نیست که او از هر طریق توانایی رئیس جمهور شدن را دارد ، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم سال آینده چه اتفاقی می افتد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا