عمومی

حق بهره‌مندی از جبران خسارت برای تمام جانباختگان هواپیمای اوکراین وجود دارد

“غلامعباس ترکی” در مورد آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراین ، افزود: در مورد هواپیمای اوکراین تعامل خوبی با مناطق مختلف کشور و ارتش شکل می گیرد و تحقیقات جامع و مطلوب است و بیشتر تحقیقات قضایی تقریباً تمام شده است. “

دادستان نظامی استان تهران در مورد تعقیب متهمان این پرونده گفت: از کلیه افراد درگیر در این پرونده تحقیق شده و همچنین از برخی افراد مطلع شده و برخی نیز به عنوان متهم احضار شده اند و در حال حاضر سه متهم همچنان در بازداشت هستند. دستگیری ، و دیگران. ” آنها با یک پیشنهاد متناسب رایگان هستند.

وی تصریح کرد: مباحث تخصصی گروه های کارشناسی را هدف قرار داده و نظرات اصلی خبرگان اخذ شده است.

ترکی با اشاره به گزارش بررسی ، تجزیه و تحلیل محتویات جعبه های سیاه گفت: “ما انتظار داریم تیم هواپیمایی کشوری و تیم بررسی حوادث که مسئول تحقیقات فنی حادثه هستند گزارش نهایی خود را که مطابق با استانداردهای بین المللی است ارائه دهند.” در هواپیمای هواپیمایی کشوری. اعلام.

این مقام دادگاه با اشاره به اینکه دادستانی ارتش علاوه بر تحقیقات قضایی مستقل ، از گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان بخشی از تحقیقات استفاده خواهد کرد ، گفت: امیدواریم تصمیم نهایی را درباره گزارش کارشناسی و گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنیم. در آینده نزدیک به این پرونده رسیدگی کنید.

وی در مورد جبران خسارت این حادثه گفت: “در مورد تعیین خسارت و جبران خسارات وارده با اقدامات بعدی دادگستری نیروهای مسلح تصمیمات خوبی در سطح مقامات اتخاذ شده است و من به عنوان نماینده رئیس در هیاتی که ایران را به مقصد اوکراین ترک کرد حضور داشتم.” دادستان ” مذاکرات با طرف اوکراینی نیز در این زمینه انجام شد.

دادستان نظامی استان تهران افزود: علاوه بر هیئت سیاسی اوکراین ، من شخصاً در جلسه جداگانه ای با دادستانی اوکراین مذاکره کردم و توافق نامه های مشترک حاصل شد و هیئت اوکراینی مجبور شد برای ادامه مذاکرات تا پایان ماه اکتبر به ایران عزیمت کند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در این مذاکرات اصول اساسی و حقوقی صلاحیت دادگاه های ایران مورد تأکید قرار گرفته است ، اظهار داشت: علاوه بر صلاحیت سرزمینی به عنوان یک اصل کلی و غیر قابل انکار ، این ماده همچنین از مواد 1 و 26 در مقررات پذیرفته شده بین المللی پیشی می گیرد. در این مذاکرات از کنوانسیون 1944 شیکاگو بعنوان مبنای صلاحیت دادگستری کشورمان نام برده شد.

وی ادامه داد: در این گفتگوها تأکید شد که به دلیل پیوند موضوع و نظم عمومی ایران و تابعیت ایرانی متهمان و 152 بزه دیده ، صلاحیت انحصاری ما در این زمینه است و روشن است که هر دادگاه دیگری در این باره تجدید نظر می کند. استانداردهای بین المللی و حقوق بشر.

دادستان نظامی تهران با اشاره به آمادگی کشورمان برای رسیدگی به هرگونه شکایت و شکایت از خانواده های قربانیان سایر کشورها گفت: قربانیان از جمله اتباع ایران و سایر کشورها یکی از اصول مسلم مورد تأکید در دادگاه نظامی است. همچنین در جلسه اوکراین ذکر شد.

ترکی ادامه داد: مذاکرات در ایران بر این اساس و با حضور مقامات سیاسی و دادستان های اوکراین ادامه خواهد یافت.

وی همچنین گفت که به طور جدی ، دقیق و شفاف به موضوع تصادفات و اشتباهات رسیدگی خواهد شد و ما مطابق قانون عمل خواهیم کرد. وی گفت: “همچنین ، مطابق با کنوانسیون های بین المللی که ایران به آن پیوسته است ، خسارت همان خواهد بود.” به خانواده های کشته شدگان این حادثه پرداخت می شود و دادستانی ارتش موضوع غرامت را ادامه می دهد.

دادستان نظامی استان تهران گفت: خدای نکرده در دور دوم گفتگوها که در اواخر مهرماه در تهران برگزار می شود ، مطابق قانون توافق های خوبی خواهیم داشت و نتیجه آن را حسن نیت خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا