اجتماعی

بیماری و مرگ و میر حیوانات در اسارت/ آیا محیط زیست بر باغ وحش‌ها نظارت کافی می‌کند؟

مرگ و میر و بیماری حیوانات در باغ وحش ها و مراکز حفاظت از حیات وحش یکی از نگرانی های محافظان است. کمتر از دو هفته پیش خبر بیماری هرمان – شیر نر ایرانی از باغ وحش ارم – و مرگ کوین ، ببر ماده ، در حالی منتشر شد که خبرهای بدی از وضعیت حیوانات از اهواز تا مشهد شنیده شده بود. . در این زمینه ، نقش نظارتی سیستم حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نقشی که به گفته یک فعال حقوق حیوانات ، به خوبی بازی نمی کند ، در حالی که آژانس محیط زیست معتقد است که این باغ وحش ها و مراکز حیات وحش را رصد می کند.

به گزارش مجله زنده خبریدر سال های اخیر ، مرگ حیوانات در باغ وحش ها و مراکز حفاظت از حیات وحش در مناطق مختلف کشور ، از جمله از دست دادن 7 توله شیر در باغ وحش وقیل آباد مشهد ، مرگ یک زرافه و یک ببر در باغ وحش صفادشت ، در کل حدود 12 پستاندار دریایی در دلفیناریوم های تهران و تبریز و مرگ یک ببر سفید ، یک ببر بنگال و یک “خورشید” – یک شمپانزه 18 ساله و مادر “باران” (شمپانزه معروف باغ وحش تهران) در میان موارد گزارش شده در رسانه ها.

با این حال ، برخی از موارد مرگ یا بیماری از طبیعت در این مراکز اطلاعاتی و رسانه ای گزارش نمی شود و ممکن است هرگز به کسی گزارش نشود. فعالان حقوق حیوانات معتقدند که باغ وحش ها حیوانات را به نفع خود شکنجه می دهند ، در حالی که دیگران معتقدند باغ وحش ها اهداف آموزشی و حفاظتی دارند و می توانند با استاندارد سازی سایت ها از حیوانات به خوبی مراقبت کنند.

سپهر سلیمی مدافع حقوق حیوانات – ضمن بیان اینکه “استاندارد جانورشناسی” اصطلاحی است که توسط متخصصان و انسان تعریف شده و بر اساس آن یک سری حداقل ها برای حیوانات در نظر گرفته شده است ، آیسنا او می گوید: “فضای تعریف شده توسط استانداردهای مراقبت از حیوانات بین المللی و داخلی بسیار كمتر از فضایی است كه در طبیعت سرزمین چنین در نظر گرفته می شود.” بنابراین استاندارد جانوری از نظر حقوق حیوانات یک کلمه نادرست است ، زیرا با استفاده تجاری ، تجاری و نمایشی حیوانات استاندارد بی ربط است و آنچه به عنوان استاندارد جانورشناسی تعریف می شود تقلب است.

آیا سازمانی اکولوژیکی که باغ وحش ها را رصد می کند مطلوب است؟

به گفته سلیمی ، مسئله این است که حتی همان دستورالعمل هایی که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان استاندارد باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات در کشور تعیین کرده است ، همانند سازمان حفاظت از محیط زیست در 90 درصد این مراکز اعمال نمی شود. نظارت کافی بر کار مراکز نگهداری از حیوانات و وضعیت حیوانات نگهداری شده در آنها وجود ندارد و عدم نظارت نه تنها مشکلات زیادی را برای حیات وحش ایجاد می کند ، بلکه باعث عود این مشکلات و بدتر شدن وضعیت حیوانات می شود.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: آژانس حفاظت از محیط زیست مجوز فعالیت 80 مرکز مراقبت از حیوانات از جمله باغ وحش ها ، باغ وحش ها ، پرندگان ، دلفیناریوم ها و بسیاری از کارهای اساسی دیگر مانند حفاظت از منابع طبیعی را صادر کرده است. به دلیل کمبود بودجه و نیروهای محیطی درست است ، بنابراین سوال این است که چگونه سازمان حفاظت محیط زیست می تواند به طور مناسب کار 80 پناهگاه حیوانات را کنترل کند؟

وی گفت: در سال گذشته حیوانات زیادی در تهران وجود داشته است از جمله یک دلفین در دلفیناریوم تهران ، یک ببر سفید در باغ وحش ارم و یک زرافه در باغ وحش صفادشت. هر گونه بزرگ و قابل توجه است – منقرض شده است ، در حالی که در بسیاری از موارد EPA فقط پس از انقراض از مرگ آنها آگاه شد. سازمان حفاظت محیط زیست چگونه می تواند انواع دیگر پناهگاه های حیوانات کشور را رصد کند ، در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست نمی تواند به اندازه کافی وضعیت حیوانات را در باغ وحش های بزرگ پایتخت کنترل کند؟ با این وجود سالانه هیچ مراکز نگهداری از حیوانات در ایران تعطیل نمی شود.

سلیمی ادعا می کند که آژانس حفاظت از محیط زیست و مراکز رفاه حیوانات علاقه چندانی به بهداشت و مراقبت از حیوانات ندارند زیرا شرایطی وجود دارد که به راحتی می تواند جایگزین گونه ای با هزینه کمتر از نیاز برای درمان حیوانات شود.

دامپزشک مسئول مراقبت از حیوانات بیمار در باغ وحش است

در حالی که برخی از گونه های منقرض شده در سال گذشته با باغ وحش تهران مرتبط هستند ، محمد کرمی – رئیس نظارت بر حیات وحش استان تهران – درباره مکانیسم درمان حیوانات بیمار در مراکز حفاظت از حیات وحش آیسنا “وقتی حیوانی در یکی از مراکز حیات وحش بیمار می شود ، سازمان دامپزشکی برای مراقبت از حیوان وارد می شود و کلیه مسائل از جمله تصمیم درمان و تعیین آزمایشگاه برای بررسی آزمایشات تنها بر عهده سازمان دامپزشکی است. ، “او گفت. او.

وی با اشاره به اینکه رصدخانه حیات وحش تهران به طور هفتگی بر 17 مرکز مهم مراقبت از حیوانات استان نظارت می کند ، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 196 مرکز از این 7 مرکز مهم حمایت از حیوانات از جمله باغ وحش ارم از 196 مرکز مراقبت برای مراقبت از حیوانات بوده است. ما از حیوانات وحشی و باغهای صفادشت پرندگان لاویزان بازدید کرده و مشاهده کرده ایم که انواع مختلفی از شکارچیان ، پستانداران و پرندگان را پرورش می دهد.

لزوم روشن شدن کار مراکز حفاظت از حیات وحش

سلیمی کار سازمان حفاظت محیط زیست را در رابطه با مراکز نگهداری از حیوانات مناسب نمی داند و می گوید: سازمان حفاظت محیط زیست باید خبر از بین رفتن گونه ها و وضعیت حیوانات نگهداری شده در این مراکز را اعلام کند اما در بیشتر موارد افراد به طور تصادفی در مورد این حوادث مطلع شده اند. او به خبرنگاران اطلاع می دهد و فقط پس از آن سازمان حفاظت از محیط زیست خبر را تأیید می کند ، اگرچه علت مرگ یا بیماری حیوان معمولاً پس از آن اعلام نمی شود.

به گفته وی ، وقتی فضای مشخصی برای فعالیت مراکز نگهداری از حیوانات وجود نداشته باشد ، حوادثی مانند مرگ و بیماری های حیوانات بارها تکرار می شود.

راهکارهایی برای کاهش بیماری و مرگ و میر حیوانات در باغ وحش ها

سلیمی درباره راه های کاهش عوارض و مرگ و میر حیوانات در باغ وحش ها و سایر موارد گفت: “ما معتقدیم که یک باغ وحش خوب یک باغ وحش بسته است اما اگر تصمیمی برای تعطیلی کامل آنها گرفته نشود ، تعداد مراکز باید کاهش یابد” پناهگاه حیوانات. بودن. وقتی سازمانهای مسئول نمی توانند 80 مرکز مراقبت از حیوانات را به درستی مدیریت کنند ، اولین قدم باید تلفیق این مراکز و کاهش تعداد آنها به منظور بهبود و افزایش حداقل کیفیت نظارت بر آنها باشد.

این فعال حقوق حیوانات همچنین معتقد است که آژانس حفاظت از محیط زیست باید در اعلام وضعیت حیوانات نگهداری شده در این مراکز و نظارت بر نتایج آنها از صداقت و شفافیت بیشتری برخوردار باشد. یکی از راه های افزایش کیفیت و دقت نظارت می تواند باشد یک سیستم نظارت آنلاین راه اندازی کنید برای تعیین هم مرگ و هم تولد حیوانات.

وی گفت: در سراسر دنیا ، باغ وحش ها یکی از حلقه های چهارمین زنجیره پردرآمد تجارت بازرگانان حیات وحش سیاه است. بنابراین لازم است بر تعداد حیوانات متولد شده در این مراکز نظارت دقیق شود و اگر باغ وحش ها به طور صحیح و صحیح کنترل شوند ، قطعاً نیمی از این مراکز به خودی خود تعطیل می شوند و نیمی دیگر برای بهبود وضعیت آنها کار می کنند.

سلیمی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی از علت مرگ حیوانات در باغ وحش ها و سایر مراکز حفاظت از حیات وحش اظهار داشت: اعلام علت مرگ حیوانات در این مراکز از مسئولیت های این سازمان ها است. و این اطلاعات برای مدافعان حقوق بشر است. حیوانات و به طور کلی جامعه از نظر سلامتی بسیار مهم هستند ، زیرا تعدادی از بیماری ها بین انسان و حیات وحش مشترک است و می تواند بر سلامت افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند و همچنین برخی بیماری ها که حیوانات داخل این مراکز هستند تأثیر بگذارد. افراد آلوده در صورت مشاهده در طبیعت می توانند در طبیعت بمیرند.

کرمی همچنین معتقد است که راه اندازی یک سیستم نظارت آنلاین می تواند به افزایش کمی و کیفی نظارت کمک کند ، اما آنچه مهم است اعتماد بین این مراکز و ادارات محیط زیست است که در استان راه اندازی کرده ایم. تهران ، و کادر فنی یا مدیران. این مراکز ما را به سرعت به ما اطلاع می دهند که چه اتفاقی می افتد.

وی ادامه می دهد: نصب دوربین بر روی سلولهای گونه های حساس و حساس و نظارت مستمر بر مراکز حفاظت از حیات وحش علاوه بر بالا بردن کیفیت نظارت ، می تواند از مخفیگاه های احتمالی که در گذشته رخ داده است جلوگیری کند. باغ وحش ارم در استان تهران سلول هایی را روی سلول های گونه های حساس نصب کرده و مراکز دیگر استان نیز همین کار را انجام می دهند.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نظر می رسد که سازمان محیط زیست باید نظارت بیشتری بر باغ وحش ها و مراکز حفاظت از حیات وحش انجام دهد و بنابراین استفاده از فن آوری های جدید می تواند به نظارت دقیق و به روز منجر شود که از این طریق خسارات وارده به حیوانات کاهش می یابد. مراکز

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا