عمومی

استاد محمدرضا حکیمی؛ زاهد عدالت‌خواه

سی سال پیش ، هنگامی که ویژه نامه ای برای معرفی اختلافات مکتب تفکیک در جهان فرهنگی برای اولین بار منتشر شد ، من همیشه سعی کردم این شخصیت فرهنگی را به درستی و بیش از گذشته ارائه دهم.
در همان زمان به یاد می آورم که علی رغم اصرار زیاد من ، آنها حتی نمی خواستند عکس خود را روی جلد مجله منتشر کنند و ما از عکسهای استادان آنها استفاده کردیم ، مرحوم شیخ موتیبا قزوینی ، سید موسی ضرابادی ، بعداً به تدریج موافقت کرد “عکس” که در بخشهای مختلف منتشر شده است.

در طول این سالها و ماهها ، گاه و بیگاه در مکالمات خصوصی یا جلسات و منازل برخی از بزرگان ، همیشه از استاد می پرسیدند که چرا در عصر اطلاعات و ارتباطات از حضور در رسانه ها و گفتگوی ویدیویی خودداری می کنید و پاسخ او اغلب متوسط ​​است . دیگران هم بودند ، و من یکی نیستم و … اما هنوز هم اصرار دارم که آثار و شرایط آنها با تجهیزات سمعی و بصری به نسل جدید و جهان اسلام ارائه شود و حتی در معرض حلاجی و ارزیابی توسط بزرگان و منتقدان و تفسیرها قرار گیرد. .

با بررسی آثار وی ، روشن می شود که استاد حکیمی به ارائه وضعیت قبله و شخصیت هایی که به نوعی خدمت می کردند ، توجه ویژه ای داشت. گسترش دانش اسلامی با نثر سبک و سبک خاص ، همراه با پیچ و تاب های گاه تند و درگیر ، دامنه ارتباط مداوم با روشنفکران و شخصیت های دارای عقاید ، حتی برخلاف نظرات آنها ، ویژگی منحصر به فردی است که کمتر در دیگران می توان یافت. عظمت

از طرف دیگر ، توجه به عدالت و زندگی زاهدانه یک شاخص واقعی است که استاد عملاً از گفتار و نوشتار خود آگاه است. گرچه حریم خصوصی و سیاست وی در جلوگیری از کنفرانس ها و گردهمایی ها برای بزرگداشت و تجلیل از نخبگان و رویدادهایی مانند کتاب سال و سایر رویدادهای فرهنگی در کشور در طراحی نکردن آثار وی م effectiveثر بوده است ، اما باید از حاکمیت فرهنگی و علمی کشور بهره مند شد سعی کنید آن را به روش های مختلف انجام دهید.

در مراسم چهره های ماندگار وی ، چون دو یا سه استاد مشهور دیگر از پذیرش این جایزه امتناع ورزیدند ، ما تمبرهای ویژه و بین المللی استاد را امتحان و چاپ کردیم و در 195 کشور جهان منتشر کردیم. استاد همچنین نامه مفصلی به فیدل کاسترو نوشت. به چهارده زبان ترجمه و منتشر شده است.

با این وجود مجال برای علاقه مندان و صاحب نظران رسانه ای است که می توانند با انتشار ایده ها و نظرات استاد اطلاع رسانی کنند. از خداوند متعال آرزوی سلامتی کامل و فوری برای آنها دارم …

استاد محمدرضا حکیمی؛  عدالت زاهدانه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا