اقتصادی

سهم ۲ درصدی ایران در تامین غذای کشورهای همسایه

مجله زنده خبری / فارس وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سهم ایران از مواد غذایی به کشورهای همسایه 2 درصد بوده است ، گفت: “این بدان معناست که ظرفیت و بسترهای لازم تامین نمی شود و ما فناوری هایی را در کشاورزی معرفی نکرده ایم و بنابراین بهره وری پایین است.” مهاجرت کرده اند ”

سید جواد ساداتی نژاد ، پنجشنبه 21 آنلاین ، دومین روز سفر خود به فارس ، در گفت و گو با شورای شهر داراب اظهار داشت: کاستی های ذکر شده باعث شده تا فاصله کشاورز پیشرو 10 برابر متوسط ​​تولید کشور باشد.

به گفته وی ، ظرفیت آب و هوایی کشور ما با وجود خشکسالی ها و خشکسالی هایی که به ما تحمیل شده است ، می تواند غذای خود و غذای بسیاری از اطرافیان ما را تولید و تحویل دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور جهاد سازندگی را داده است زیرا روستاها مورد غفلت واقع شده اند ، افزود: روستاهای ما مرکز تولید محصولات کشاورزی هستند و ماموریت روستا تولید و اشتغال بود که ما آنها را رها کرده ایم.

به گفته ساداتی نژاد ، چشم انداز دولت پایان محرومیت و رفع تبعیض و بی عدالتی در همه نقاط کشور است ، بنابراین وزیران به شهرها اعزام می شوند تا همان تنگناها و مشکلاتی را که نادیده گرفته می شوند ، ببینند.

وی از آغاز خرید تضمینی خرما در روزهای آینده در منطقه خبر داد و گفت: یکی از موضوعات بحث باغات است که در این منطقه که مرکز باغبانی نیز است خوب است؛ زمین های شیبدار یکی از پروژه های اصلی کشاورزی در دولت سیزدهم است. در این صورت برنامه ریزی کنید. این ظرفیت باید در این منطقه و استان فارس توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تلاش ما در دولت سیزدهم به رسمیت شناختن موقعیت کشاورز است ، گفت: من دقیقاً مشکلات بخش کشاورزی ، درد ، مشکلات باغداران ، عشایر و دامداران را شنیده ام. هیچ راهی برای حل آن وجود ندارد ، مگر با قدرت کشاورزان و سازمانهای کشاورزی.

اتحادیه ها و انجمن های کشاورزی نقش ایفا کنند

وی با بیان اینکه دولت یک ملت است و معتقدیم نمی توان با تمرکز منظم بر کشاورزی کارها را انجام داد ، افزود: من معتقدم که کار باید به کشاورز واگذار شود ، کشاورز باید واگذار شود ، اتحادیه ها و سازمان ها باید در سیاستگذاری نقش ایفا کنند. “بازی کنید و در برنامه ریزی باشید.

ساداتی نژاد همچنین به یکی از مشکلات کشاورزان شهرستان داراب پرداخت و گفت: در مورد سد رودبال و کانال های پایین دست ما حدود 150 میلیارد تومان مصوبه در این سفر داریم که به کشاورزان گران کمک می کند.

وی همچنین به تقاضای صادرات دام اشاره کرد و افزود: چرا عشایر ما باید دام تولید کنند و سپس دام ها قاچاق می شوند و قاچاقچی پنج برابر بیشتر از آن سوی مرز فروش می کند؛ صادرات دام از هفته گذشته به سرپرستی انجمن حمایت از دامداری و تحت رهبری اتحادیه های عشایری به تصویب رسیده است ، اما در سطح محدود و مدیریت شده تا قیمت گوشت در کشور افزایش نیابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا