فرهنگ و هنر

تازه‌ترین کتاب هاروکی موراکامی در ایران

کتاب «داستان نویسی به مثابه اثر» نوشته هاروکی موراکامی با ترجمه سید آیت الله حسینی منتشر شد.

به گزارش مجله زنده خبری، این کتاب در 350 صفحه و با قیمت 109 هزار جلد از انتشارات «پرنده» منتشر شده است.

این ناشر با یادآوری اینکه «قصه گویی به مثابه یک اثر» جدیدترین اثر هاروکی موراکامی است، درباره این کتاب اظهار کرد: موراکامی برای اولین بار در این کتاب به صراحت، با جزییات و جزئیات از دیدگاه و روند نگارش خود صحبت می کند. سوالات اصلی که موراکامی در این کتاب سعی دارد به آنها پاسخ دهد این است که چگونه داستان بنویسیم، داستان نویس حرفه ای شویم و در محل کار خود بمانیم. او برای پاسخ به این سوالات تجربیات و خاطرات خود را ذکر می کند، ویژگی های لازم برای داستان نویس شدن را فهرست می کند و در مورد چگونگی آمادگی روحی و جسمی برای این کار صحبت می کند.

موراکامی بزرگ را در کتاب داستان سرایی به عنوان یک اثر همراهی می‌کنید که در آن به تفصیل شرح می‌دهد که چگونه داستان‌هایش را می‌نویسد، چگونه سوژه‌هایش را انتخاب می‌کند، شخصیت‌هایش را کجا می‌آورد و چگونه آنها را خلق می‌کند. راوی بر چه اساسی داستان خود را انتخاب می کند، کلماتی را که در ذهن دارد چگونه در ذهن خود می آورد، داستان را در چند مرحله بازنویسی و تصحیح می کند، چگونه زمان را مدیریت می کند و به گونه ای که ترجمه آثارش در دنیا مورد استقبال قرار می گیرد. او به رزرو فکر می کند.

مخاطب جدی و پیگیر موراکامی در این کتاب که برای اولین بار در ایران مستقیماً از ایران به ژاپنی ترجمه شد، با مفهوم «اصالت» در هنر از دیدگاه موراکامی مواجه شده است. او به شدت از جامعه امروز ژاپن و به ویژه سیستم آموزشی آن انتقاد کرد. منتقدان به شکل و محتوای داستان های موراکامی ایرادات زیادی وارد کرده اند و موراکامی برای اولین بار در این کتاب به برخی از این انتقادات پاسخ می دهد. این پاسخ ها اطلاعات دست اول ارزشمندی در مورد زندگی و شرایط موراکامی به ما می دهد.

ترجمه ارزشمند این اثر که تنها کتاب داستانی و حالات درونی آن موراکامی است، مستقیماً توسط دکتر سید آیت الله حسینی، استاد زبان و ادبیات ژاپنی دانشگاه تهران، از زبان ژاپنی انجام شده است که یکی دیگر از جذابیت های این امر است. کار

بر اساس این خبر، این کتاب در دسترس همگان است و فونیکس در کتابفروشی های سراسر کشور توزیع می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا