سلامت و تندرستیبرترینهای کسب و کار

2 برند پرفروش یونیت دندانپزشکی ایرانی

یونیت دندانپزشکی یکی از مهمترین و البته مرکزیت یک دندانپزشکی می­باشد. یونیت دندانپزشکی یکی از موثرترین وسیله هایی می­باشد که هر دندانپزشکی به آن نیاز دارد, آنطور که اگر یونیت دندانپزشکی نباشد نمی­تواند کار خود را به خوبی پیش ببرد.ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شما عزیزان را با 2 یونیت دندانپزشکی ساخت ایران اشنا نماییم. این یونیت ها دارای قسمت بسیار مناسبی می باشند که برای مشاهده قیمت یونیت دنداپزشکی در سایت آراد دنتال می توانید این سایت مراجعه و با مشاهده مشخصات و ویژگی های هر کدام اقدام به خرید نمایید.

یونیت دندانپزشکی چیست؟

همانطور که دربخش قبل بیان مطالعه نمودید بخش مهمی از مطب دندانپزشکی می باشد و کوچکترین مشکل در این وسیله موجب می­شود تا دندانپزشک  وبیمار کار خود را متوقف کند. یونیت وسیله ای است که بیمارانی که مشکلاتی مانند عارضه لثه و دندان دارند بر روی آن مستقر می­شوند, وقتی که بیمار بر روی صندلی مستقر شد به وسیله یونیت صندلی بیمار  تنظیم و یا ابزارهایی که با آن بیمار مداوا می­شود را می­توان کنترل نمود.

یونیت­های دندانپزشکی شامل پایه هایی هستند که چراغ دندانپزشکی بر روی آن ها قرار می­گیرد و پزشک به کمک آن بیمار را مداوا می­کند. یونیت­ها جوری طراحی شده اند که به راحتی در دسترس دندانپزشک مربوطه قرار می­گیرد و از بروز عفونت­ها جلوگیری به عمل می­آورد.

سطح یونیت­ها باید کاملا صاف باشند تا بتوان آن هارا راحت ضد عفونی کرد و مشکلی از این بابت نداشته باشد، زیرا راس کار هر دندانپزشکی نظافت و بهداشت می­باشد.

دو برند پر فروش یونیت های دندانپزشکی ایرانی

یکی از برند های ایرانی که اقدام به تولید یونیت دندانپزشکی نموده است، فخر سینا می باشد. یونیت های فخر سینا دارای موتورهای پر قدرت و قسمت های با کیفیتی هستند. پرفروش ترین مدل این برند می توان به یونیت دندانپزشکی فخر سینا مدل پگاه اشاره نمود. این مدل نیز خود دارای انواع مختلف می باشد که از لحاظ تابلت و تعداد شلنگ با یکدیگر متفاوت می باشد.

برند دیگری که مورد استقبا قرار گرفته است،برند پارس دنتال می باشد. پرفروشترین مدل این برند یونیت پارس دنتال مدل سامان است که دارای بدنه ی مقاوم و موتورقوی است. این مدل دارای تابلت با 3 شلنگ می باشد و از چراغ هالوژنی برخوردار است.

اجزای یونیت دندانپزشکی

چراغ یونیت

چراغ یونیت حداقل نور لازم را برای ایجاد دید کافی فراهم می­آورد و از این رو بودن این چراغ بر یونیت الزامی می­باشد و اگر این چراغ نباشد دندانپزشک به سختی می­تواند کار خود را پیش گیرد. رنگ این چراغ عموما باید سفید و درخشان باشد تا به خوبی دندانپزشک کار خورد را پیش گیرد. چراغ یونیت عموما باید نوری بدون سایه ارائه دهد.

رنگ نور چراغ دندانپزشکی می­بایست کاملا طبیعی باشد تا چشم­های دندان پزشک را اذیت نکند و دندانپزشک به راحتی بتواند کار خود را پیش ببرد.

بازو و پایه یونیت

پایه و بازوی یونیت دندانپزشکی اگر نباشد اجزایی مانند چراغ یونیت را نمی­توان به یونیت متصل نمود. پایه یونیت یکی از اجزایی است که قطعات مختلف و اصلی یونیت دندانپزشکی بر روی آن قرار می­گیرد. بازوی یوینت دندانپزشکی باید از لحاظ مکانیکی و قدرت تحمل به گونه­ای باشد که داندانپزشک به راحتی کار خود را کند و از یونیت خود راضی باشد..

دوش آب لیوان و کاسه کراشوار

کراشوار، کاسه ای است معمولا از جنس سرامیک بوده و کنار صندلی بیمار می باشد تا بیمار مایعات دهان خود را در آن تخلیه نماید. بر روی این وسیله شیر آبی تعبیه شده است که آب مورد نیاز برای شسشتو را تامین می نماید.

میز تابلت

میزی است که کنار صندلی تعبیه شده است، به دندانپزشک کمک می­کند تا بتواند صندلی را تنظیم کند. به عنوان مثال می توان ارتفاع صندلی را جا به جا نمود. البته قابلیت­های این تابلت فقط مربوط به حرکت صندلی نمی­باشد و می­توان بقیه اجزای یونیت دندانپزشکی را هم کنترل کرد.

سیستم ساکشن

این سیستم به گونه­ای عمل می­کند که باعث جلوگیری از اتلاف وقت می­شود. این سیستم باعث ایجاد خلا می­شود و آب فاضلاب ناشی از بیماران را با انحراف خارج می­کند.

هندپیس

هندپیس یکی از اجزایی هستند که برای یک دندانپزشک خیلی اهمیت دارد. هندپیس­ها قطعات چرخشی هستند که برای تمیز کردن و صیقل دادن به دندان­ها به کار می­روند.

مانیتور و پایه آن

یونیت­ها دارای دوربین­هایی هستند که داخل دهان بیماران را نشان می­هد و روی مانیتور به نمایش در می­آید ,دندانپزشک به راحتی می­تواند کار خود را پیش گیرد و متوجه شود که مشکل دندان­های یک بیمار چیست.

پدال و صندلی

پدال­های دندان پزشکی برای حفظ تعادل صندلی استفاده می­شوند. در آخر اصلی ترین قسمت یک یونیت صندلی می­باشد. این صندلی یونیت باید تحمل وزن بیمار را داشته باشد و اتفاقی برای بیمار و خود صندلی نیفتد.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله در رابطه با یونیت دندانپزشکی استفاده کافی را کرده باشید و از آن لذت کافی را برده باشید.

دکمه بازگشت به بالا