فرهنگ و هنر

سرپرست جدید اداره‌ کل امور بین‌الملل معاونت برون مرزی انتخاب شد

این جلسه به منظور معرفی سرپرست جدید اداره کل امور بین الملل به معاونت برون مرزی صدا و سیما و تجلیل از مدیرکل سابق امور بین الملل صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، جلسه معارفه سرپرست جدید اداره کل امور بین الملل، معاون برون مرزی رسانه ملی و تجلیل از مدیرکل سابق امور بین الملل سازمان صدا و سیما صدا و سیما با حضور احمد نوروزی معاون امور برون مرزی، احسان کاوه قائم مقام و جمعی از مدیران شبکه و دفاتر کل آن معاونت.

این مراسم در پی حذف اداره کل امور بین الملل سازمان صدا و سیما از ساختار صدا و سیما و واگذاری بدنه اصلی آن به معاونت برون مرزی در راستای یکی دیگر از گام های بزرگ تحولی برنامه های تحول رسانه ملی برگزار شد. سرپرست امور بین الملل این معاونت که چند روز پیش طی حکمی منصوب شده بود از خدمات علی فهیم دانش مدیرکل سابق امور بین الملل سازمان تشکر و قدردانی کرد.

معاون برون مرزی در این مراسم بر لزوم تعامل هر چه بیشتر شبکه ها با یکدیگر در معاونت برون مرزی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم گستره تعاملات و ارتباط معاونت برون مرزی با نهادهای بین المللی باشد. نسبت به گذشته گسترده تر باشد و همه شبکه های این معاونت نقش بیشتری در این زنجیره کاری داشته باشند.
وی افزود: گسترش زمینه های تعامل اداره کل امور بین الملل با ارکان ارتباطی در مناطق هدف و کشورهای مختلف تنها به شبکه های معاونت برون مرزی محدود نمی شود، بلکه از این به بعد همکاری بیشتر و بهتر این معاونت خواهد بود. اداره کل با معاونت های صدا و سیما و سیاسی نیز در دستور کار معاونت برون مرزی و اداره کل امور بین الملل وی قرار دارد. در واقع تمرکز این وظیفه در معاونت برون مرزی محدود به تعاملات بین المللی با این معاونت نیست، بلکه باید گستره نیاز صدا و سیما در این راستا باشد تا اهداف کلان مدیریتی سازمان محقق شود. ساختار بر -انعطاف پذیر، هم افزایی و کارآمد فعالیت های بین المللی رسانه ملی جذب می شود، دستیابی به.

علی فهیمیم دانش مدیرکل سابق امور بین الملل صدا و سیما نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: معاونت برون مرزی در بسیاری از عرصه های دیپلماسی رسانه ای به نتیجه قابل قبولی دست یافته است. از جمله مباحث مربوط به ارائه ابعاد افول آمریکا، شبکه های معاونت رئیس جمهور هوشمندانه در این حوزه حضور داشتند و امیدواریم در بحث همکاری های بین المللی، تقویت تعاملات بین المللی، مشارکت در عرصه رسانه های بین المللی و تقویت نمایندگی های مختلف سازمان در خارج از کشور. همچنین اجازه دهید مسیری را که طی کرده ایم با قدرت و توان بیشتری ادامه دهیم و ارتقا دهیم.
همچنین مرتضی عسگری، سرپرست جدید اداره کل امور بین الملل معاونت برون مرزی رسانه ملی نیز در بخشی دیگر مسئولیت حوزه بین الملل برون مرزی را امری خطیر و در عین حال آسان و ممتنع خواند و گفت: «مسئولیت حوزه بین الملل برون مرزی را امری خطیر و در عین حال سهل و ممتنع خواند. دیپلماسی رسانه ای در عرصه های مختلف بین المللی نیاز به شکل گیری بسیار قوی تری دارد و جهت گیری ها، سوگیری ها، تحرکات و سیاست های مختلف سازمان صدا و سیما در این زمینه موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود. از این پس باید با دانش و درک دقیق تری مسیر را طی کنیم تا با توجه به مفهوم دیپلماسی رسانه ای بتوانیم سیاست واحدی را اتخاذ کنیم که منجر به تقویت نفوذ بستر رسانه ای کشور شود. جمهوری اسلامی ایران در جهان
این مراسم با اعطای سرپرستی عسگری و تقدیر از خدمات ارزنده علی فهیمدانش به پایان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا