استانی

افزایش قیمت مرغ در کردستان تکذیب شد

افزایش قیمت مرغ در کردستان تکذیب شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان قیمت گوشت مرغ در استان را 59 هزار و 700 تومان اعلام کرد و گفت: نه تنها قیمت مرغ افزایش نیافته است بلکه با قیمت کمتر از 3 هزار و 300 تومان به بازار عرضه شده است. ملی نرخ مصوب است.”

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری از کردستان؛ پوریا شاهسواری بیان کرد: طرح افزایش قیمت محصولات پروتئینی مانند مرغ در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی نیست و افزایش قیمتی در استان گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به جهش جوجه ریزی در استان در مهرماه امسال که چهار میلیون و 300 هزار قطعه جوجه در آن جوجه ریزی شدند، شاهد افزایش تولید مرغ در استان بوده ایم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه قیمت روز گوشت مرغ نباید بالاتر از نرخ مصوب 63 هزار تومان باشد، گفت: از دیروز تا امروز هر کیلوگرم گوشت مرغ در کردستان به دست مصرف کننده رسیده است. با قیمت 59 هزار و 700 تومان هر چند ممکن است قیمت ها زیر قیمت مصوب متغیر باشد.

شهسواری با اشاره به اینکه عرضه گوشت مرغ در بازار استان افزایش یافته و این امر منجر به کاهش قیمت آن شده است، یادآور شد: علاوه بر تامین سرانه مصرف گوشت مرغ در استان، مازاد تولید این گوشت را صادر می کنیم. محصول به استان های دیگر

در کردستان 701 واحد مرغداری با ظرفیت بالای 14.5 میلیون واحد در سال و حدود 58 میلیون واحد در سال با ظرفیت تولید 110 هزار تن گوشت مرغ وجود دارد.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا