فرهنگ و هنر

یادواره ۳۲ شهید روستای «سورتجین» رزن برگزار شد

مجله زنده خبری/همدان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس یادواره ۳۲ شهید والا مقام روستای سورتجین شهرستان رزن با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان و اهالی این روستا برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان شامگاه گذشته ۳۱ شهریور در این مراسم‌ گفت: امروز مقام معظم رهبری ما را به جهاد تبیین قطعی، فوری و واجب دعوت می‌کند و همه ما تکلیف به جهاد تبیین داریم.

حسن رضانیا اظهار کرد: تردید نکنید شهدا برای وطن، ولایت، ناموس و ارزش‌ها مسیر شهادت را برای خود انتخاب کردند اما آنچه بالاتر از هر چیزی دیگری آنها را به سمت و مسیر شهادت سوق داده، جهاد فی سبیل الله بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان افزود: آیا با پایان جنگ جهاد به پایان رسید؟ خیر، جهاد جزء فروع دین بوده و هر لحظه و هر روز و هر زمان تکلیف به جهاد داریم.

وی خطاب به خواهران، برادران، مادران، فرزندان و همسران شهدا گفت: شهدای شما در مسیر شهادت انتخاب شده خداوند بودند، قدر خود را بدانید چراکه آنها با خداوند معامله کرده‌اند و به فرمایش امام علی(ع) قیمت و بها و ارزش شهدا بهشت است.

رضانیا با بیان اینکه هر انسانی لیاقت آن را دارد که در مسیر شهدا حرکت کند، خاطرنشان کرد: درود بر مادران و همسران شهدا که با معرفت فرزندان و همسران خود را به جنگ حق علیه باطل تشویق کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دشمن فروپاشی روابط خانوادگی را هدف گرفته است، تأکید کرد: از خانواده‌های خود در برابر این توطئه دشمن مراقبت کنیم و اجازه ندهیم روابط خانوادگی دچار نقصان و اختلال شود.

رضانیا با تأکید بر اینکه قدر این مراسم و یادواره‌های شهدا را بدانیم چراکه راه سعادت حرکت در مسیر شهداست، گفت: روستای سورتجین با تقدیم ۳۲ شهید والا مقام سرزمین مبارکی است چراکه شهدایش راه خدا را برای شهادت انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری یادواره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهیدان به عنوان الگوهایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است، افزود: یکی از مهمترین رموز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده نگه داشتن یاد شهداست و این مهم تأثیر زیادی در جامعه اسلامی و ایرانی داشته است.

معاون سیاسی استاندار همدان یادآور شد: اگر می‌خواهیم عاقبت ما ختم به سعادت شود، راه آن این است که مانند شهدا با صفا و صمیمت و عشق به ولایت زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهاده و در راه اسلام و مردم تقدیم کردند، گفت: معرفی شهدا به جوانان ادای دینی به آنهاست تا با الگوهای دست‌یافتنی آشنا شوند و ببینند جوانان پیش از آنها چگونه از اسلام، ولایت و تمامیت ارضی ایران دفاع کردند و هرگز تسلیم دشمن نشدند و این روحیه و فرهنگ را حفظ کنند.

رضانیا اظهار کرد: دو ماه پیش دشمن در فضای مجازی غوغا به پا کرده بود که بتواند در ۲۵ شهریور یک بلوا و آشوب دیگر به راه بیندازد اما به این هدف خود نتوانست برسد چراکه فرزندان ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و امنیتی، فراجا و سپاه و بسیج ایستادند و با «نه» محکم و مقتدرانه ملت توطئه دشمنان نقش بر آب شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات پرشوری در پیش داریم و قطع به یقین به یاد و عشق شهدا همه ما در انتخابات شرکت خواهیم داشت و حماسه دیگری خلق خواهیم کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، شهرستان رزن دارای ۳۲۰ شهید والا مقام بوده که در بین روستاها روستای سورتجین با ۳۲ شهید بیشترین شهدا را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

معنا و زیبایی را به یکجا می‌برم و با قلمی شیرین، نثر و شعر را به هم می‌آمیزم.
دکمه بازگشت به بالا