فرهنگ و هنر

برگزاری نخستین یادواره شهید خرازی در دارخوین

آیین گرامیداشت سی‌ و ششمین سالگرد شهادت سردار حسین خرازی، فرمانده لشکر امام حسین(ع) و نخستین یادواره این شهید والامقام، شامگاه پنج‌شنبه چهارم اسفند ماه در منطقه دارخوین اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش مجله زنده خبری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین گرامیداشت سی ‌و ششمین سالگرد شهادت سردار حسین خرازی، فرمانده لشکر امام حسین(ع) و نخستین یادواره این شهید والامقام شرکت خواهد کرد.

نخستین یادواره این شهید والامقام در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه، با حضور مهندس محمد اسلامی و برخی از فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار و عملیات اجرایی میعادسرای فرهنگی – تربیتی شهید خرازی در منطقه دارخوین آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است در شامگاه پنج‌شنبه، چهارم اسفندماه برخی از فرماندهان لشکر و همرزمان این شهید والامقام به نقل و روایت خاطره‌های خود از دوران دفاع مقدس می‌پردازند.

در روز جمعه، 5 اسفند و همزمان با دومین روز این یادواره، عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی شهید خرازی با همکاری سازمان انرژی اتمی آغاز خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ‌مقرر شده تا شهرک دارخوین که سبک زندگی، سیره شهدا و منش آنها در آن شکل گرفته است برای میزبانی از زائران راهیان نور به عنوان یکی از یادمان‌ها آماده سازی شود.

گفتنی است با توجه به اهمیت این منطقه و مستعد بودن آن به منظور توسعه نیروگاه‌های اتمی از نیمه آذر 1401 عملیات احداث نیروگاه 300 مگاواتی دارخوین (کارون) توسط سازمان انرژی اتمی ایران در دارخوین آغاز شده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا