عمومی

رسیدگی به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان غربی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: طی سال گذشته شعب تعزیرات حکومتی استان به ۳۳ هزار و ۳۶۴ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت ۵۲ هزار میلیارد ریالی متخلفان اقتصادی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده ۲۳ هزار و ۶۹ فقره در بخش کالا و خدمات ،۹ هزار و ۱۲۶ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و هزار و ۱۶۹ فقره مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده که در مجموع رسیدگی به این پرونده‌ها متخلفان اقتصادی به پرداخت ۵۲ هزار و ۸۲۴ میلیون ریال محکوم شدند.

نجف زاده ادامه داد: از میان تخلفات صورت گرفته عدم درج قیمت با ۶ هزار و ۵۱۶ مورد، گران فروشی با پنج هزار و ۵۹۹ مورد، کم فروشی با ۲ هزار و ۱۲۱ مورد، عدم صدور فاکتور با هزار و ۸۸۰، عرضه خارج از شبکه با هزار و ۲۷۸ مورد و تقلب با هزار و ۲۷۸ مورد به ترتیب بیشترین میزان تخلفات بودند.

وی همچنین از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به آنلاین تخلف، حبس بدل از جزای نقدی برای برخی از متخلفان خبر داد.

به گفته نجف زاده گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان همراه با دستگاه‌های نظارتی در سال گذشته سه هزار و ۶۳ نوبت گشت و از ۱۲ هزار و ۴۴۷ واحد بازرسی کردند که از این تعداد بازرسی پنج هزار و ۵۹۳ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به پرداخت ۳۳ میلیارد ریال محکوم شدند.

دکمه بازگشت به بالا