عمومی

۳۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در معادن آذربایجان‌غربی انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عبدالحمید سرتیپی با اشاره به ظرفیت ۲۳۷ هزار تنی معادن که وارد چرخه تولید شده است، اظهار داشت: در این راستا برای ۸۹ نفر کار فراهم شده است.

وی از صدور 19 پروانه اکتشاف اکتشاف معدنی در چهار ماهه نخست امسال برای مناطق جدید استان خبر داد و گفت: همچنین پنج منطقه اکتشافی با ذخیره تعریف شده 41 میلیون و 650 هزار تن مواد معدنی و با حجم سرمایه گذاری 141 میلیارد ریال. موفق به اخذ گواهی کشف شد که پس از اتمام مرحله نهایی عملیات اکتشافی و تجهیزات معدن به بهره برداری می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 523 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 18 میلیون و 390 هزار تن انواع مواد معدنی در استان فعال است، گفت: در این راستا برای 5 هزار و 289 نفر اشتغال مستقیم ایجاد و برای بهره برداری از این معادن بیش از 5.737 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استخراج شده از معادن استان در رأس برنامه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی است، گفت: در این راستا سه واحد معدنی بزرگ در مقیاس بزرگ استخراج شده است. در بخش های شمالی و جنوبی استان ساخته شده و در حال تکمیل است. البته یک مرکز فلز سیلیکون برای فرآوری سیلیس در شهر هوی آن نیز آماده بهره برداری است.

آذربایجان غربی به دلیل مزیت هایی از جمله نزدیکی به مرز سه کشور مهم منطقه، دروازه ورود به اروپا محسوب می شود که از ظرفیت معادن آن می توان برای توسعه منطقه و حتی کشور استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا