استانی

هفته نخست سفرهای نوروزی در خراسان جنوبی ایمن گذشت

مجله زنده خبری/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش تصادفات فوتی و جرحی، هفته اول سفرهای نوروزی را ایمن‌تر از سال قبل، پشت سر گذاشتیم.

علیرضا عباس‌ زاده روز جمعه ۳ فروردین ضمن عرض تبریک عید نوروز و سال نو، افزود: به لطف همت مردم در رعایت مسایل ترافیکی، در هفته اول سفرهای نوروزی، جاده‌های ایمن‌تری را در سطح معابر درون شهری و برون شهری استان، شاهد بودیم.

وی بیان کرد: طرح ویژه نوروز در سطح کشور و با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجموعه‌های هلال احمر، نیروی انتظامی راهداری و سایر در جاده‌های درون شهری و برون شهری آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مهمترین هدف از اجرای این طرح، افزایش ایمنی تردد در سطح جاده‌ها به منظور کاهش تلفات جاده‌ای است.

وی با اشاره به گزارش حوزه‌های متولی در این طرح اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۳ آمار مصدومان تصادفات درون شهری ۶۸ مورد گزارش شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

عباس زاده ادامه داد: آمار تصادفات درون شهری منجر به فوت با توجه به اینکه هیچ مورد فوتی نداشتیم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ در صد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر کاهش ۱۶ درصدی شمار مجروحان تصادفات برون شهری در استان تصریح کرد: در این مدت ۷۳ نفر در سطح محورهای مواصلاتی استان مجروح شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در این یک هفته چهار نفر از کاربران جاده‌ای استان فوت کرده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال قبل با ۴۳ درصد کاهش روبرو بوده است.

وی با اشاره به افزایش مخاطرات در سطح جاده‌ها با توجه به رشد سفرها، عنوان کرد: براساس آمار مراجع رسمی، در ایام نوروز امسال هم در سطح کشور شاهد تلفات جانی کاربران جاده‌ها هستیم که خوشایند نیست و جای نگرانی دارد.

عباس زاده با اشاره به تشکیل جلسات مستمر ستاد راهبری تصادفات و خدمات سفر در استان متذکر شد: با استفاده از تجربه‌های گذشته، تمهیدات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی اندیشیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه همه راه‌های استان استانداردهای لازم برای بهره‌برداری را دارند، گفت: لازم است کاربران جاده‌ای با رعایت اصول فنی از سلامت خودروی خود مطمئن شوند و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مسافران و هم استانی‌ها لازم است با توجه به شرایط جوی، جغرافیای استان و فاصله دور مناطق جمعیتی، توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه طبق گزارش های رسمی، نقص فنی کمترین عامل مؤثر در تصادفات است، افزود: انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه همواره پرخطرترین رفتارها در رانندگی است که منجر به تصادف می‌شوند.

عباس‌زاده با ذکر این نکته که تا الان با حضور نیروهای امدادی، نظارتی و عملیاتی، نسبت به سال گذشته وضعیت جاده‌ها از نظر تردد و شرایط ترافیکی نرمال بوده است، اظهار امیدواری کرد: با رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان، هیچ حادثه‌ای نداشته باشیم و همه هموطنان سفرهای خوب و امنی داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا