استانی

اجرای طرح ردیابی آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی آغاز شد

مجله زنده خبری/خراسان جنوبی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از اجرای طرح ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی استان خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، زهره زنگویی مطلق، امروز یکشنبه ۱۸ تیر گفت: طرح ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی در بازه زمانی پانزدهم تیر تا بیستم مرداد امسال در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از بیماری‌های خسارت‌زا که ممکن است صنعت طیور را در سطح جهانی درگیر کند، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و این بیماری از طریق ایجاد تلفات بالا و ناگهانی در طیور گوشتی و تخمگذار خسارات اقتصادی به صنعت تولید گوشت و تخم مرغ وارد می‌کند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: سازمان دامپزشکی به منظور رصد و پایش سویه‌های این ویروس که چرخشی بودن آنها به صورت پنهان در جمعیت طیور بومی محتمل است اقدام به اجرای طرح ردیابی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد (سویه مدنظر) در جمعیت طیور بومی کشور کرده است.

وی از روستائیان خواست از طریق همکاری مناسب با گروه‌های دامپزشکی در به سرانجام رسیدن این طرح یاری رسان دامپزشکی استان باشند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا