عمومی

تفاهم‌نامه تأسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان امضا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی اصغر دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین در خصوص انعقاد تفاهم نامه تأسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی اظهار کرد: در راستای تقویت اقتصاد فرهنگ استان و با پیگیری‌های ویژه استاندار کردستان تفاهم نامه تأسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی مابین استاندار کردستان و رئیس سازمان ارتباطات اسلامی کشور منعقد شد.

وی افزود: این تفاهمنامه با حضور اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و ایمانی پور تفاهم نامه تأسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان منعقد شد.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای تحقق چندین هدف مهم صورت گرفته است که از جمله اجرایی کردن شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم)، تطبیق با مصوبه جلسه ۲۴۶ شورای سیاستگذاری فرهنگی بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با عنوان «سند توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی» و همسو شدن با مصوبه جلسه ۱۴۶ شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عنوان «سند برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» (به ویژه رویکرد افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی و رویکرد بازآرایی کنشگران فرهنگی بین‌المللی) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد: موافقت‌نامه اجرایی راه‌اندازی و حمایت از فعالیت اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی استان کردستان در هشتم خردادماه سال جاری، بین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استاندار کردستان منعقد شده بود.

تفاهم‌نامه تأسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان امضا شد

دریایی بیان کرد: راه‌اندازی این دفتر، اولین اقدام عملیاتی استان کردستان در راستای تحقق شعار سال جاری است. این اقدام ارزشمند، به عنوان هدیه‌ای ماندگار از دولت ایران قوی به مردم سرزمین هنر و فرهنگ تقدیم می‌شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان، گامی مهم در راستای توسعه اقتصاد فرهنگ در این استان و معرفی فرهنگ غنی و اصیل کرد به سایر نقاط کشور و جهان است.

گفتنی است؛ از جمله وظایف اصلی این دفتر شامل ایجاد زمینه برای حضور فعال هنرمندان و فعالان فرهنگی کردستان در عرصه‌های بین‌المللی، معرفی و عرضه محصولات و خدمات فرهنگی استان کردستان به سایر نقاط کشور و جهان، ایجاد تعاملات فرهنگی با سایر کشورها و جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان است.

دکمه بازگشت به بالا