عمومی

دولت شهید رییسی در ۷۰ شاخص عملکرد مثبتی داشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر یکشنبه در نشست هم‌افزایی مبلغان تخصصی حوزه علمیه قم اظهار کرد: میزان کارآمدی دولت سیزدهم طبق آمار و ارقام معتبر داخلی و بین المللی به وضوح روشن است و نزدیک بر ۷۰ شاخص دال بر موفقیت این دولت استخراج شده است.

رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه بنابر گزارش سازمان اوپک، قدرت خرید مردم بالاتر از هر زمان دیگری است، ابراز کرد: بسیار از شاخص‌ها و نمودارهای رسم شده نشان دهنده این موضوع است که کشور در حوزه‌های ضریب جینی، بیکاری، تولید برق، تولید گندم و غیره در وضعیت مطلوبی قرار دارد و رو به رشد است.

حجت الاسلام ابوالقاسم بیان کرد: تورم مساله یک شبه نیست که بخواهیم آن را یک شبه از بین ببریم، ضمن اینکه دولت سیزدهم، دولت را با تورم ۵۹ درصدی تحویل گرفت و این تورم‌ها بر عدم کار تولیدی، نگاه یک جانبه به برجام و عدم توجه به ظرفیت‌های اقتصادی دلالت دارد.

وی ادامه داد: دولت شهید آیت الله رییسی از رشد نقدینگی جلوگیری کرد و تولیدات را افزایش داد و همچنین رکورد صادرات غیر نفتی شکسته شد و این صادرات به ۵۳ میلیارد دلار رسید ضمن اینکه این رقم ۱۰۶ برابر ابتدای انقلاب و چند برابری دولت‌های قبلی است.

رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری از دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می‌آید، ضمن اینکه این دولت با توجه کردن به شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشتند، عنوان کرد: میانگین رشد اقتصادی هم اکنون بین ۵ تا ۶ درصد است، ضمن اینکه در دهه ۹۰ چهار دهم درصد بود، البته در نفت و گاز نیز شاهد ۲۶ درصدی هم بودیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم تصریح کرد: میزان صادرات نفت کشور پیش از دولت سیزدهم ۲۰۰ هزار بشکه بود، اما هم اکنون به حدود دو میلیون بشکه رسیده ضمن اینکه این موضوع نمایانگر بحث فعال دیپلماسی است.

رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه بین یک رییس‌جمهور راحت‌طلب و جهادی تفاوت‌هاست، ضمن اینکه این روحیه جهادی به دیگر کابینه نیز سرایت پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی، عبور از غرب، عدالت گستری، توجه به محرومان و فسادستیزی از ویژگی‌های برجسته شهید آیت الله رییسی بود.

دکمه بازگشت به بالا