بین المللی

اظهارنظرهای جو بایدن درباره ایران و برجام چیست؟

به گزارش گروه بین الملل آنا ، جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 و رقیب اصلی رئیس جمهور دونالد ترامپ است. بایدن در 1988 و 2008 کاندیدای حزب دموکرات شد اما ناموفق بود.

بایدن خواستار از سرگیری روابط آمریکا و ایران و مخالفت با تغییر رژیم شد. وی پس از انتخابات سال 2009 از ایران انتقاد كرد ، اما گفت كه ایالات متحده سیاست مذاكره خود را ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید:

احتمال هماهنگی بیشتر بایدن با قاره سبز


معاون رئیس جمهور پیشین باراک اوباما در هنگام انعقاد حامی بورژوازی بود و پس از انصراف دونالد ترامپ از این توافق ، وی را مقصر دانست. وی دستیابی به توافق بهتر را توهم دانست و گفت: تحریم های چندین ساله ، دیپلماسی دقیق و حمایت از جامعه بین المللی برای رسیدن به توافق صرف شده است.

بایدن از ایالات متحده خواست تا به شورای امنیت سازمان ملل برگردند ، آن را در مبارزات انتخاباتی خود اعلام كرد و حتی گفت اگر ایران به تعهدات خود بازگردد (یعنی قبل از چهار مرحله برای كاهش تعهدات) ، دولت آمریكا باز خواهد گشت. توافق نامه و از آن به عنوان مقدمه استفاده خواهد کرد. برای مدت طولانی استفاده می شود

به نظر می رسد بایدن در سیاست خود در قبال ایران به دنبال افزودن بندها و مقررات به توافق هسته ای 2015 است.

آنچه ترامپ با خروج از آژانس انرژی هسته ای نتوانسته به نتیجه برسد ، بایدن با بازگشت به آژانس انرژی هسته ای می خواهد ادامه دهد ، و این یعنی دفاع از حق واشنگتن برای مداخله در توافق هسته ای با ایران و ایجاد تغییراتی که در نظر گرفته است. از جمله تجدید تحریم تسلیحات سازمان ملل. ،

بایدن ترامپ

دونالد ترامپ – جو بایدن

یکی از ادعاهای بایدن ، ترمیم روابط واشنگتن با متحدان سنتی خود ، به ویژه در اروپا است که در سالهای ترامپ در کاخ سفید به شدت آسیب دیده و واشنگتن را به دلیل توافق هسته ای به مرز انزوا کشانده است. این را می توان در مخالفت صریح کشورهای اروپایی با شورای امنیت سازمان ملل علیه ایده گسترش تحریم تسلیحاتی بر روی ایران مشاهده کرد.

پیش نویس 80 صفحه ای بایدن ، منتشر شده توسط پولیتیکو ، بورژام را دستاورد دیپلماسی جمعی بین المللی توصیف کرد و تأکید کرد که توافق هسته ای نقطه شروع روند دیپلماتیک با ایران است ، نه پایان آن.

بایدن

معاون رئیس جمهور پیشین در یادداشتی چند روز پیش در امور خارجه درباره سیاست خارجی دولت وی در قبال ایران گفت: “توافق هسته ای تاریخی که با دولت اوباما مذاکره شده است ، مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای شده است.” با این حال ، ترامپ به سرعت توافق را متوقف کرد و ایران را مجبور به از سرگیری برنامه هسته ای خود و انجام اقدامات تحریک آمیز تر کرد.

بایدن نوشت: تهران باید به توافق هسته ای بازگردد و به آن بچسبد. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، من به توافق هسته ای باز می گردم و از تعهد خود برای دیپلماسی برای همکاری با متحدین برای تقویت و گسترش این توافق استفاده می کنم ، ضمن اینکه با اقدامات بی ثبات کننده دیگر ایران به طور مؤثر مقابله می کنم.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا