سلامت و تندرستی

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

به گزارش شفاف ، علیرضا رییسی ، سخنگوی مرکز ملی کنترل تاج ، در حاشیه جلسه مرکز کنترل تاج ملی گفت: تاریخ ورود 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کاکس امروز یا فردا اعلام می شود.

شروع واکسیناسیون بیماری کرونا در گروه های جدید

سخنگوی ستاد ملی تاج به برنامه واکسیناسیون Covid 19 گفت: پنجشنبه گذشته ، با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک ، واکسیناسیون گروه جدید را آغاز کردیم. در این دوره جدید ، افرادی که در خانه سالمندان زندگی می کنند و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی واکسینه می شوند ، بیش از 50٪ قربانیان جنگ شیمیایی ، و به ویژه تنفس و تنفس در صومعه ها در مراکز مراقبت در سراسر کشور واکسینه می شوند.

رییسی افزود: علاوه بر این ، واکسیناسیون بخش های مراقبت ویژه و ویژه ، بیمارستان های کوئید ، آزمایشگاه های کوئید ، مراکز منتخب کوئید در بخش های سرپایی و بهداشت و اورژانس های بیمارستان در این مرحله واکسینه می شوند و غیره. امیدواریم که واکسیناسیون بالا – گروه های خطر ، که 1.3 میلیون نفر را شامل می شود ، قبل از پایان سال و واکسیناسیون مرحله اول تا آوریل. واکسیناسیون های باقی مانده طبق سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی به تدریج انجام می شود.

وضعیت تاج در اروپا و ایالات متحده

سخنگوی ستاد تاجگذاری ملی با اشاره به جلسه ستاد تاجگذاری ملی به ریاست رئیس جمهور و سایر اعضا درباره وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب در جهان گفت: وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب نامساعد است و تاکنون بیش از 114 میلیون نفر آنها از بیماری بیماری کرونا قلب رنج می بردند و متأسفانه بیش از 2.5 میلیون نفر درگذشتند. این در حالی است که ایالات متحده با بیش از 520،000 تاج تنها در ایالات متحده از میزان مرگ و میر و عوارض بسیار بالایی برخوردار است. انگلستان نیز میزان مرگ و میر بالایی دارد ، و رتبه اول مرگ و میر تاج در اروپا را دارد.

وی افزود: بر این اساس ، محدودیت های شدیدی در کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و انگلستان اعمال شده است. ویروس جهش یافته که از انگلیس آغاز شد ، در سراسر اروپا گسترش یافته و در انگلیس می توان گفت تاج انگلیس جایگزین می شود ویروس “بود. لازم به ذکر است که سیستم مراقبت های بهداشتی انگلیس و سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان بسیار قوی هستند ، اما در برابر ویروس به زانو در آمده اند.

روند رشد تاج در خوزستان و چهارمال و بختیاری

سخنگوی ستاد ملی تاج در مورد وضعیت بیماری بیماری کرونا قلب در کشور گفت: “در سطح ملی ، اگرچه روند بیماری تقریباً پایدار است ، اما استانهای خوزستان و چهارمال و بختیاری از استانهایی هستند که بیماری در حال افزایش است ؛ در اهواز ، آبادان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان ، گردش ویروس جهش یافته زیاد است و تعداد زیادی از افراد به عروق بیماری کرونا آلوده شده و میزان بستری شدن در بیمارستان نیز زیاد است.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده و سطح انطباق با دستورالعمل های دزفول و شادگان قبلاً بهبود یافته و به نظر می رسد روند رو به رشد بیمار تا حدی کنترل می شود همچنین اقدامات تشخیصی خوبی نیز انجام شده است. فقط در خوزستان روزانه 12000 آزمایش انجام می شود. روزانه بیش از 100000 آزمایش در کشور انجام می شود ، که می تواند به تشخیص زود هنگام بیماران و دیگران کمک کند.

11 شهر هنوز در ایالت سرخ کرونا قرار دارند

سخنگوی ستاد تاج ملی گفت: در حال حاضر در خوزستان ، 11 شهر سرخ اهواز ، آبادان ، بندرماهشهر ، هورامشهر ، دسفول ، دشت آزادگان ، رامهرمز ، شادگان ، شوشتر ، کارون و هویزه قرمز هستند و امیدوارم که می تواند با دنبال کردن دستورالعمل ها شرایط را افزایش دهد. “بیایید به این شهرهای قرمز برویم.

وی گفت: “در سراسر کشور اکنون 32 شهر به رنگ نارنجی ، 251 شهر زرد و 154 شهر آبی وجود دارد.”

چند هفته باقی مانده را تماشا کنید تا یک نوروز آرام داشته باشید

معاون وزیر بهداشت در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور گفت: باید بر رعایت دستورالعمل ها نظارت دقیق داشته و این میزان را افزایش دهیم. چند هفته به عید نوروز مانده است ، ما باید با دقت و دقت تحت نظارت قرار بگیریم تا بتوانیم روزهای نوروز را با آرامش سپری کنیم.

وی ادامه داد: “ماهیت ویروس کرونا به گونه ای است که وضعیت چندان قابل پیش بینی نیست و به محض عمل نکردن دستورالعمل ها ، موجی از بیماری می تواند به شهرها ، استانها و کشورها سرایت کند. از طرف دیگر ، انگلیس جهش پیدا کرد. ویروس بسیار مسری است. “

تقویت مرزهای غربی کشور با کمک هلال احمر

رییسی در مورد کنترل مرزها در کشور گفت: در ارتباط با کنترل مرزها ، ستاد بحث و توافق کرد که نیروهای جمعیت هلال احمر باید به کمک نیروهای بهداشتی کنترل مرز بیایند. در حال حاضر مرزهای غربی کشور بسته است و مرزها به شدت کنترل می شوند. امیدواریم بتوانیم مرزهای هوایی ، زمینی و آبی را با دقت کنترل کنیم. گرچه ویروس جهش یافته در کشور شیوع یافته است ، اما در هر صورت ما باید از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم و راه حل شناسایی سریع بیماران و اطرافیان است.

وی خطاب به مردم گفت: ضمن اینکه ما از همه هموطنانم که دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی انجام می دهند تشکر و قدردانی می کنیم ، امیدوارم دست به دست هم دهیم و بتوانیم طی چند هفته آینده از شیوع بیماری در کشور جلوگیری کنیم دستورالعمل های بهداشتی و در ایام نوروز. “به آرامی.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا