سلامت و تندرستی

اهالی رسانه در سخت‌ترین روزها کنار بیماران و کادر درمان بودند

معاون وزیر فرهنگ و رهنمودهای اسلامی گفت: رسانه ها با ارائه اطلاعات جامع و کامل و به دنبال آن فرهنگ سازی افکار عمومی در جامعه موفق به کاهش قابل توجهی در تعداد موارد و مرگ شده اند.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از روابط عمومی معاون مطبوعاتی محمد هدادی در جلسه عمومی سالانه خانه مطبوعات و رسانه ها که صبح چهارشنبه (4 مارس) در ساختمان این معاونت برگزار شد ، به استناد انتشار ویروس تاج در کشور و نقش روزنامه نگاران و اصحاب رسانه موثر در کاهش پیامدهای آن ، اطلاعات برای جلوگیری از مسافرت و سفر روستایی ، افزایش استفاده از ماسک از 30 به 84٪ ، تشویق به ماندن در خانه به مناسبت نوروز و غیره . … از جمله فعالیتهای موثری است که در سال گذشته توسط انواع مختلف رسانه ها مانند مطبوعات ، رادیو ، شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران منفرد انجام شده است.

وی به یاد روزنامه نگارانی که به دلیل تاجگذاری جان خود را از دست دادند ، گفت: تاج دارای دو لایه است. متخصصان پزشکی در بهبودی بدن و رسانه ها در اطلاع رسانی برای مقابله با هم افزایی و ایجاد باور جمعی برای کمک به رفع نیازها و اقدامات تاج نقش داشتند. از روز اول فوران تاج تاکنون ، رسانه ها در سخت ترین روزها و شجاعت آنها در کنار بیماران ، کادر پزشکی و شهروندان بوده اند و مثل همیشه همه چیز مثال زدنی بوده است.

خدادی سازمان خانه مطبوعات را فرصتی بزرگ برای گردهم آمدن رسانه ها خواند و گفت: “قدرت رسانه ها هم افزایی است و خانه های مطبوعات می توانند این فرصت را فراهم كنند.”

وی با بیان اینکه به سه الگوی رفتاری برای خانواده مطبوعات اعتقاد دارد ، گفت: مهارت ، محتوا و مخاطب مثلثی است که باعث بقای رسانه ها می شود و نادیده گرفتن این سه واژه زمینه های حذف رسانه ها را ایجاد می کند. اگر مطبوعات می خواهند در ترویج و بقای رسانه نقش داشته باشند ، باید این سه نکته را دنبال کنند. متأسفانه ، بیشتر تلاش ها و توصیه های ما پیرامون این مثلث نیست. انرژی اصلی گاهی صرف توزیع رایانه و صدور مجوز می شود و گاهی رسانه ها به دنبال تبلیغات بیشتر هستند.

معاون وزیر فرهنگ با تأکید بر اینکه زمان و نگرانی پیش دبستانی ها باید به مخاطبان ، مهارت ها و مطالب اختصاص یابد ، توضیح داد: “گاهی اوقات صداهایی می شنوم که اعضای هیئت رئیسه اعظم ادبیات بسیار عجیب دارند و اتهامات متقابل دارند. . اختلاف نظرها در یک شهر و استان در موضوع مطبوعات به گونه ای قابل هضم نیستند که صدای او شنیده می شود. رسانه ها نخبه ترین کشور و با دانش ترین و زحمتکش ترین لایه های این جامعه هستند و آنها باید بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند.

وی با تأکید بر اینکه رقابت در مطبوعات باید مبتنی بر رفاقت باشد ، توضیح داد: اولین اولویت مطبوعات باید یافتن راهی برای بقا و افزایش قدرت رسانه باشد. امروزه تعداد رسانه ها دیگر نشانه قدرت نیست.

نایب رئیس مطبوعات ، ترویج و تقویت اخلاق در جامعه را از اصلی ترین مسئولیت های رسانه ها دانسته و تأکید کرد که اعضای هیئت مدیره پیش نویس نیز باید در گفتار و رفتار خود نمادی از اخلاق و اخلاق باشند. .

هودادی افزود: همه رسانه ها موظف به بیمه كردن كارمندان خود هستند و در حالی كه رسانه های اصلی ما این كار را كرده و 5000 نفر توسط معاونت مطبوعات بیمه شده اند ، هر روز شاهد مراجعه برخی از خبرنگاران به موضوع بیمه هستیم. س forال برای ما این است که ما در کل کشور چند روزنامه نگار مستقل داریم. این آمار نشان می دهد که در این روند اختلالات وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ از همکاری معاون مطبوعاتی با انجمن اهدای اعضا خبر داد و گفت: خبرنگاران افتخاری برای اهدای اعضا خواهیم داشت. پیشنهاد من این است که روزنامه نگاران در این پروژه شرکت کنند. زیرا زندگی به افراد روحیه خوبی می بخشد. همچنین در نظر گرفته شده است که برای هر فردی که عضوی در روز غرفه اهدا می کند ، یک درخت کاشته شود.

وی تقویت رسانه از نظر محتوا و مهارت را یکی از سیاست های اصلی معاونت مطبوعات عنوان کرد و افزود: “ما معتقدیم شبکه های اجتماعی رقیب رسانه فعال و رسمی کشور نیستند. بلکه آنها شریک زندگی آنها هستند. خوشحالیم که میلیاردها شریک و شریک به ما اضافه کرده ایم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا