عمومی

نتایج اولیه رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد

به گفته معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۶۵ روزنامه سراسری، منطقه‌ای و استانی با تکمیل و ارسال فرم‌های خوداظهاری در این مرحله از رتبه‌بندی شرکت کردند.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی از مدیران مسئول روزنامه ها خواست برای شرکت در دور جدید رتبه بندی روزنامه ها، دو نسخه از هر پنج شماره روزنامه خود را ارائه کنند.

مدارک ارسالی طی دو مرحله کارشناسی و ارزیابی توسط کمیته ارزیابی به دقت بررسی شد.

یکی از روزنامه های دولتی یا خصوصی شرکت کننده در طرح، عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه های غیردولتی به عنوان دبیر، استاد روزنامه نگاری نماینده دفتر پژوهش و برنامه ریزی رسانه، یکی از روزنامه های غیر ملی منتخب از شورای چاپخانه مرکزی و یک ج به معرفی هیأت مدیره، هیأت مدیره مسئول روزنامه های غیردولتی اعضای هیأت ارزیابی را تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، کارشناسی ها و ارزیابی ها توسط کمیته ارزیابی در 22 جلسه انجام شد و نتایج اولیه طبق فایل پیوست منتشر شد. در این فایل رتبه بندی هر روزنامه به تفکیک رتبه خوداظهاری و رتبه هیئت رتبه بندی برای هر شاخص درج شده است.

به گزارش اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، مدیران مسئول روزنامه ها تا 12 آذرماه فرصت دارند اعتراض خود را نسبت به نتایج رتبه بندی با سربرگ و امضای مدیرمسئول روزنامه به شماره 021- فکس کنند. 88747745. در نامه ارسالی قید اعتراض مورد اعتراض و شماره تلفن تماس مستقیم مدیر جهت اعلام زمان حضور در جلسه تجدیدنظرخواهی الزامی است.

هیأت تجدیدنظر که اعضای آن با هیأت ارزیابی متفاوت است از اعضای زیر تشکیل می شود:

۲) مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی (رئیس هیئت مدیره)

2) مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه ریزی رسانه (دبیر هیئت)

2)عضو هیأت مدیره انجمن روزنامه های غیردولتی به انتخاب هیأت مدیره این انجمن.

2) عضو هیأت مدیره هیأت مرکزی مطبوعات کشور به انتخاب ایشان

5) خبرنگار مجرب به انتخاب انجمن پیشکسوتان مطبوعات

هیأت تجدیدنظر پس از برنامه ریزی های لازم، تاریخ تشکیل جلسات بررسی و دستور هر یک از مدیران محترم روزنامه های معترض را اعلام می دارد. نتایج نهایی پس از بررسی ایرادات در هیئت تجدید نظر منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا