فرهنگ و هنر

«عید را دوست داشت ژیلا»

خواهر گیلا تقی زاده روزهایی را که با این هنرمند فقید سپری کرده و با ابراز علاقه به آینه خاطر نشان می کند: “گیلا عید را دوست داشت”.

به گزارش مجله زنده خبری ، سال گذشته در چنین روزی بود که جینوس تگی زاده ، هنرمند و خواهر گیلا تگی زاد ، از مهاجرت مداوم این نویسنده و هنرمند خبر داد و نوشت: “خواهرم گیلا ، پس از 21 سال مبارزه با بیماری ، نتوانست دیگه بمیر “و او رفته است.”

یک سال از آن روز می گذرد و به مناسبت اولین سالگرد درگذشت ژیلا تقی زاده نوشت: «ژیلا عید را دوست داشت ؛ او درباره آداب و رسوم و به طور كلی و درباره هر آیین از یلدا ، چهارشنبه سوری ، نوروز ، مهرگان ، آباشان ، سیزدهبهدار و دیگران اطلاعات تاریخی و اساطیری داشت. روحیه کوتاه خواهد بود.

الان دوتا نوروز نیست. این سال گذشته بود و نبود. چند ماه نگذشته بود که حافظه کامل وی رو به وخامت گذاشته بود ، نامه ها و کلمات خود را گم کرده بود ، ما را نمی شناخت و در دنیایی از واقعیت متوقف شد.

اکنون من نیز از هفتاد مادر و تعطیلات قرآن و حافظ فاصله دارم. من برای مادرم و تمام عشق ، صبر و امید او تا آخرین نفس ، هدف ژیلا را دریافت می کنم:

باغبان باید پنج روز در مورد گل صحبت کند / باید منتظر بلبل باشد که از خار غم رنج ببرد »

گیلا تگی زاد ، مورخ و نمایشنامه نویس ، هنرمند و طراح صحنه در سال 1338 در تهران متولد شد. وی در سال 1988 با مدرک لیسانس در رشته گرافیک از دانشگاه الزهرا فارغ التحصیل شد. تقی زاده از سال 1985 نمایشگاه های مختلف نقاشی را به صورت جداگانه و گروهی در گالری های مختلف برگزار کرده است. او همچنین با رادیو فرهنگ ، رادیو جوان ، رادیو نمایش ، رادیو سلامت و دیگران همکاری می کند. در زمینه رادیو نویسی. از دیگر فعالیت های تقی زاده طراحی و ارائه پوسترهای نمایشی ، تصویرگری کتابها و نشریات مختلف و طراحی لباس و عروسک در نمایش ها و تئاترهای مختلف است. برخی از آثار هنری این نویسنده شامل “جیبی پر از بادام و ماه” ، “لباس آبی روی بند” ، “ربات قدیمی” ، “من با یک دوست هستم” ، “خودنویس های بد” ، “سهم من از دریا “” او به اندازه یک نقطه نشان داد “(نامزد دریافت جایزه ادبی پروین) و … گیلا تاگی زاده پس از سالها مبارزه با سرطان در روز دوم فروردین 1399 درگذشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا