عمومی

سفر نکنیم، موج سوم جدی است

همین کاهش ، که می تواند به کاهش حساسیت منجر شود ، این نگرانی را ایجاد می کند که موج عظیم مسافرتی برای موج سوم تاج در تعطیلات تاسوعا و عاشورا رخ خواهد داد.

حساسیت و مراقبت از مردم در موج اول تاج و البته محدودیت های اعمال شده توسط ستاد ملی موجب مهار نسبی Quaid 19 شد به طوری که میزان مرگ و میر بیمار به حدود 30 و میزان بروز روزانه به کمتر از هزار نفر کاهش می یابد. اما رفع محدودیت ها و کاهش حساسیت افراد و عدم رعایت الزامات پیشگیری ، موج دوم را با علائم و ویژگی های پیچیده تر مانع کرده و بر اندوه افزود. و این بار ویروس وحشی باعث کشته شدن برخی از جوانان شد. بار دیگر ، بیمارستان هایی که به حالت عادی برگشته اند ، برای بیماران کرونا رزرو شده است و مدافعان بهداشت نامیده می شوند. شاخص ها بالا رفته و زنجیره تسلیت ، بیشتر هموطنان ما را در عزاداری برای عزیزانشان قرار داده است و اکنون شیب آهسته بر نگرانی های تکرار این چرخه می افزاید. خوشبختانه مراسم عزاداری برای شهدا در اکثر نقاط کشور با مراقبت کامل از سلامت برگزار می شود و هیئت ها اشتیاق حسینی را با مراقبت از زینب در هم آمیخته اند تا کسی بخاطر جلسه عزاداری عزاداران بیمار نشود. این تعهدات به طور فزاینده ای حساس می شوند. اما سفر تعطیلات ممکن است در هفته های اخیر پرداخت شود و بار دیگر کشور را در معرض موج سوم قرار دهد ، به خصوص که ادغام دو اپیدمی تاج و آنفولانزا از آغاز فصل پاییز باعث پیچیده تر شدن مسائل خواهد شد.

در همین حال ، نکاتی برای جلوگیری از سفر در ایام تعطیل ممکن است مؤثر نباشد. به نظر می رسد ستاد ملی تاج باید محدودیت ها و ممنوعیت هایی را برای برخی از مناطق کشور که به رنگ قرمز وجود دارد و احتمال بیشتری برای سفر به این شهرها دارد ، اتخاذ کند. مراکز زیارتی مانند مشهد و شهرهای شمالی کشور که محتمل ترین مقصد سفر محسوب می شوند باید تحت این محدودیت ها قرار گیرند. از آنجا که سفر به کربلا تا ساعت 13 محرم ممنوع است ، عزاداران تازه وارد به دلیل جمعیت عظیم تهدید نخواهند شد.

پیش بینی می شود هموطنان عزیز و عزاداران حسینی امسال برای محافظت از سلامتی و سلامتی عزیزان خود در زادگاهشان تاسوعا و عاشورا عزاداری کنند و از سفر به شهرهای زیارتی مانند مشهد خودداری کنند که هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد. .

در شرایط فعلی مشخص نیست که آیا سفرها به “سلامتی” ختم می شوند ، اما برخی سفرها ممکن است به “رستاخیز” ختم شوند؛ بیایید مراقبت کنیم!
* منتشر شده در قدس 4 شهریور в

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا