فرهنگ و هنر

دویست وهفتادمین شماره نشریه فرهنگی”اکو آو اسلام” به زبان انگلیسی

م Instituteسسه بین المللی فرهنگ ، هنر و انتشارات “الهدی” ، 270 پوند ، نشریه فرهنگی ، تحلیلی-خبری “اکو اسلام” را به ویژه برای تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد “حرمت اهانت به مقدسات ادیان” به زبان انگلیسی منتشر می کند.

به گزارش مجله زنده خبری ، با مراجعه به روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، انستیتوی بین المللی فرهنگ ، هنر و انتشارات الهدی ، 270 پوند نشریه فرهنگی ، تحلیلی-خبری “اکو اسلام” به زبان انگلیسی ، به طور خاص تحلیل و موضوع “حرمت کفر” ادیان را بررسی می کند و با رویکرد پاسخ به موضع مغرضانه رئیس جمهور فرانسه “امانوئل ماکرون” در حمایت از جنبش توهین آمیز و تحقیرآمیز “شارلی ابدو” تهیه ، ویرایش و منتشر شده است.

سرمقاله این شماره از کتاب پژواک اسلام ، که توسط مدیر عامل تألیف شده است ، ابعاد مختلف توهین به مقدسین مذهبی ، به ویژه مقدسات اسلامی را با ذکر آیات مربوط به این توهین آمیز بررسی می کند.

مقاله دوم در این شماره از مجله ، ضمن ارائه گزارش خلاصه ای از آنچه منجر به شیوع خشم مسلمانان در سراسر جهان شده است ، نشان دهنده واکنش های مهمترین شخصیتهای مذهبی و سیاسی مسلمان در ایران و جهان نسبت به این اقدام زشت نشریه فرانسوی و متعاقب آن توهین. رئیس جمهور فرانسه به بهانه آزادی صحبت کرد.

اکو اسلام در سومین مقاله خود در این شماره ویژه ، محکومیت اهانت به ذات مقدس نبی مکرم اسلام ، این بیانیه را توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز گفتگوی ادیان و تمدن ها به انگلیسی ترجمه و منتشر کرد.

مقاله بعدی مجله ، مقاله ای علمی ، تاریخی و تحلیلی درباره قوانین توهین به پیامبر گرامی اسلام در دوران جاهلیت و آغاز اسلام و نحوه واکنش پیامبر اکرم (ص) و اصحاب و نزدیکانش به چنین جلساتی است.

مقاله پنجم این مجله ، نوشته فادی الحسینی ، نویسنده عرب ، به بررسی تأثیر کارتون های شارلی ابدو بر افکار عمومی مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان می پردازد و آثار اجتماعی این عمل شنیع را فهرست می کند.

موضوع بعدی گزارشی از مشاور فرهنگی اسلامی شورای اسلامی ایران در یونان ، نیكخا كومی ، با اسقف مالوف ، یكی از برجسته ترین مقامات دینی كلیسای یونان ، در مورد پیامدهای توهین به مقدسین مذهبی و مشاهده گروه های صهیونیستی در پشت صحنه است.

محمد جعفر صنیع هورامرودی ، یک حوزوی و اندیشمند دانشگاه ، در هفتمین شماره از این نشریه اکو و اسلام سعی در بررسی علل رژیم های سکولار که ارزش های اسلامی را آزرده می کنند ، داشت.

در مقاله بعدی شاهد ترجمه و انتشار پیام معظم له در مورد توهین به چاپ فرانسه و رئیس جمهور فرانسه به مقدسات اسلامی خواهیم بود.

در مقاله نهم مجله مقاله ای از محتبه مهدی پسند با عنوان اسلام را می خوانیم؛ آزادی بیان و فرهنگ غربی.

آخرین مقاله در این شماره مقاله ای است از محسن اسدی موحد ، کارشناس ارشد حقوق بین الملل ، درباره کفر از دیدگاه حقوق بین الملل.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا