عمومی

مصوبات امروز هیئت دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
بر اساس پایگاه اطلاع رسانی هیئت دولت ، در این جلسه به ریاست رئیس جمهور ، در این جلسه هیأت وزیران طبق قسمت (2) (الف) ماده واحده قانون دولت را ملزم به پرداخت یارانه کالاهای اساسی با انتقال دولت دیگر می کند. سهام در شرکت های پالایش ، صنعتی و بیمه و بانک ها ، توافق کرد سهام باقی مانده دولت را در تعدادی از شرکت های ثبت شده به بانک های ملت ، صادرات و تجارت منتقل کند.

همچنین وزارت اقتصاد و دارایی (سازمان خصوصی سازی) موظف شد در مجموع 435 هزار میلیارد ریال از سهام باقیمانده متعلق به دولت در شرکت های نفتی در تهران ، تبریز ، اصفهان ، بندرعباس و شرکت های سرمایه گذاری ملی ایران تولید کند. تجهیزات – HEPCO و ایران برای انتقال ترانسفو به بانک های ملت ، صادرات و تجارت.

دریافت کنندگان موظفند معادل 145 تریلیون ریال قیمت سهم را متناسب با مبلغ تعیین شده توسط وزارت اقتصاد و دارایی در اقساط چهار قسط مساوی (ماهانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساط هدف انتقال دهند. سازمان یارانه ها سپرده گذاری در خزانه داری کل کشور ، بنابراین با توزیع برنامه و سازمان بودجه کشور ، از آن برای پرداخت ذینفعان استفاده می شود.

لازم به ذکر است که معادل 290 تریلیون روپیه سهام موضوع این تصویب به بانکهای بدهی دولت فوق الذکر منتقل خواهد شد.

پرداخت کلیه هزینه ها و هزینه های نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب به عهده جانشینان تحت عنوان است و انتقال این سهام از مالیات نقل و انتقال معاف است.

** اصلاح 141 خط تعرفه ای از کتاب آیین نامه صادرات و واردات در سال 1399.

دولت ، مطابق وظایف مندرج در ماده (4) قانون مقررات صادرات و واردات و ماده (1) (د) قانون امور گمرکی ، با اصلاح و تعریف (141) خطوط تعرفه ، از جمله کاهش سود تجاری ترتیب تعرفه و محتوای آن در یادداشت برخی از فصل های کتاب مقررات صادرات و واردات 1399 توافق شده است.

** کاهش ممنوعیت ترانزیت بنزین ، نفت ، گاز و هیدروکربن های مشابه
هیئت وزیران با در نظر گرفتن تعادل قیمت صادرات دریا و زمین محصولات نفتی در کشور در شرایط فعلی و عدم امکان سو abuse استفاده در این زمینه ، به وزارت نفت پیشنهاد می کند که ممنوعیت ترانزیت بنزین ، نفت گاز و هیدروکربن های مشابه را از طریق جمهوری اسلامی ایران کاهش دهد. . از اواخر سال 1399 تا 15 ژانویه 1399 توسط کشورهای همسایه تأیید شده است.

حمل و نقل به بنادر و گمرکات کشور نیز منوط به این تصویب است.

** اعلام نظر دولت درباره تعدادی از برنامه های مجلس
سپس دولت ضمن اظهار نظر در مورد تعدادی از برنامه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، نمایندگانی را برای پیگیری برنامه ها تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا