اقتصادی

لپ‌تاب و موبایل خود را در ۵ دقیقه ضدعفونی کنید/ونتیلاتور اورژانسی ایرانی ساخته شد

از آنجا که با شیوع کرونا ضدعفونی دستی به یک فرهنگ رایج تبدیل شده است ، محققان در این کشور وسیله ای برای ضد عفونی تجهیزات از تلفن های همراه و لپ تاپ ها به تجهیزات پزشکی و همچنین دستگاهی برای تجزیه و تحلیل افزایش وزن در قرنطینه معرفی کرده اند. .

به گزارش مجله زنده خبری ، در دومین رویداد استارتاپ ها در زمینه تجهیزات پزشکی ، که صبح امروز به صورت آنلاین در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد و طی آن 5 استارت آپ ایده های فناوری خود را در زمینه تجهیزات پزشکی ارائه دادند که به شرح زیر است:

تحلیلگر بدی

محسن شهبازی مدیر عامل یک شرکت فناوری با اشاره به طراحی و ساخت دستگاهی برای ارزیابی ترکیب بدن مانند آب و توده چربی گفت: این دستگاه با استفاده از روش الکتریکی و با دقت 98 درصد در کمتر از 30 ثانیه با نام Bady Analyzer می تواند ترکیب بدن را اندازه گیری کند.

وی مشتریان این دستگاه را در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت رشد دانش آموزان ، فدراسیون های ورزشی ، پزشکی و بالینی و باشگاه های ورزشی فراخواند و گفت: در حال حاضر 15000 باشگاه ورزشی وجود دارد در مرحله اول ما بر روی تجهیز 10٪ از باشگاه های ورزشی به این دستگاه تمرکز کردیم.

شهبازی به لزوم سرمایه گذاری 800 میلیون تنی این دستگاه اشاره کرد.

تولید مواد مصنوعی پیوند استخوان

محسن رحمانی ، محقق تولید پیوندهای مصنوعی استخوان در شرکت دانش بنیان گفت: بروز بیماری های مفصلی و استخوانی در جوامع ناشی از تصادفات ، تومورها و عفونت ها در حال افزایش است ، بنابراین نیاز به پیوند استخوان در حال افزایش است.

وی تصمیم برای ترمیم استخوان های آسیب دیده را پیوند استخوان دانست و گفت: در این مطالعات ما توانستیم مواد پیوند استخوان مصنوعی تولید کنیم و برای فاز اول که شامل فازهای بالینی و بالینی است ، تا 949 میلیون تومان و برای مرحله دوم “ما برای راه اندازی خط تولید به 3789 میلیون حجم سرمایه گذاری نیاز داریم.

رحمانی دامنه کاربرد این محصول در ارتوپدی ، جراحی مغز و اعصاب ، دندانپزشکی و پریودنتولوژی را ذکر کرد و ادامه داد: ما با استفاده از تحویل دارو خواص ضد باکتری به این مواد اضافه کردیم.

ضد عفونی کننده خشک

نیما تاگاویینا ، یکی از محققان پروژه تولید دستگاه ضد عفونی خشک ، با بیان اینکه گسترش تاج باعث ضدعفونی دست به یک فرهنگ عمومی شده است ، افزود: این امر همچنین برای ضد عفونی تجهیزات و ابزارهایی مانند لپ تاپ است. ، “عینک ، تلفن همراه و سایر موارد. هیچ راه حلی ارائه نشده است

وی با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده تجهیزات و مواد مصرفی ، توضیح داد: این دستگاه مانند اجاق مایکروویو دارای محفظه ای است که با استفاده از ازن و گرما در مدت زمان کوتاهی ابزار و وسایل شخصی را ضد عفونی می کند.

تقوی نیاز به این دستگاه را به عنوان یک راکتور هوشمند با قابلیت حمل و نقل خانگی و اداری توصیف کرد و یادآور شد: این دستگاه ترکیبی از UV ، ازن و گرما است که می تواند در 2 دقیقه تلفن همراه ، لپ تاپ در 5 دقیقه و بزرگ روشن شود. به مدت 15 تا 30 دقیقه بدون آسیب رساندن به آنها.

به گفته وی ، استفاده از الکل باعث نفوذ آن به تجهیزات و آسیب رساندن به قطعات پلیمر می شود ، اما این ابزار هیچ آسیبی به دستگاه ها و سیستم ها وارد نمی کند.

محقق در حال استفاده از این دستگاه برای ضد عفونی كردن سمعك ، تلفن همراه ، لیوان ، غذای خشك و در بانك ها ، ادارات و مدارس است و یادداشت ها: علاوه بر این ، می توان از این دستگاه برای از بین بردن بوی بد كفش و لباس استفاده كرد. پیروزی.

وی میزان سرمایه درخواستی برای تولید این محصول را یک میلیارد و 700 میلیون تن ذکر کرد.

فن اضطراری

سینا صالحی ، محقق یکی از شرکت های مستقر در پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس ، با اشاره به چالش برخی کشورها در زمینه دستیابی به طرفداران در بخش پزشکی ، گفت: بر این اساس ، ما برای طراحی و ساخت ژنراتور اکسیژن اضطراری اقدام کردیم . “این دستگاه قابل حمل و مجهز به صفحه لمسی و سنسور فشار و جریان است.

وی سهولت استفاده و بازار هدف منحصر به فرد را از مزیت های رقابتی این محصول عنوان کرد.

ضدعفونی کننده دست

علی رشیدی ، مدیر عامل شرکت طراحی کننده ضد عفونی کننده دست گفت: این دستگاه دارای دوربینی است که مانند یک ماشین لباسشویی شیشه جلو اتومبیل سیستمی نصب شده است که اسپری ضد عفونی کننده را با استفاده از نازل روی دست کاربر پاشش می کند.

وی ادامه داد: این دستگاه در اندازه کوچک و قابل حمل ساخته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا