حوادث و رویدادها

در کمتر از دو دقیقه یک میلیارد نفر را از حساب خود سرقت کنید

خبرگزاری آفتاب:

سرهنگ تورج کاظمی در توضیح این خبر گفت: “در 18 فوریه سال گذشته ، یک زن 30 ساله به نام (A.F. S.) که در تهران زندگی می کرد به پیروز مراجعه کرد و به دادسرای جرایم رایانه ای (منطقه 31 تهران) شکایت کرد.” من به یک سایت بارگیری سیم کارت تلفن همراه ایرانسل رسیدم که با قیمت ارزانتری فروخته شد ، بنابراین پس از طی کردن مراحل و وارد کردن اطلاعات کارت بدهی ، بانکداری ناکام ماند. در کمتر از یک دقیقه فهمیدم که 5 میلیون ریال از حساب بانکی من سرقت شده است. است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سایر موارد مشابه به پلیس فتا ارجاع شده و دریافتند که مهندسین پلیس FATA در تحقیقات مقدماتی دریافتند که متهم با سرقت یک حساب بانکی جعلی از حساب قربانیان ، حساب بانکی را یکبار مصرف کرده است. .

در کمتر از دو دقیقه یک میلیارد نفر را از حساب خود سرقت کنید

وی گفت: پلیس فتا در تحقیقات بعدی پلیس فهمید که پول های مسروقه به حساب شخصی به نام (H-H) واریز شده است. وی گفت که پس از دستگیری ، یکی از دوستانش اعتراف کرد که چندین کارت خوان را به نمایندگی از او گرفته است. در عوض ، او مبلغ ماهانه را به حساب خود پرداخت می کند.

پس از اعتراف به متهم ، پلیس با تلاش های پلیس برای تلاش مقامات متهم دوم و مخفیگاه وی شناسایی شد و ماموران موفق به دستگیری وی در مخفیگاه خود و پیدا کردن وسایل و ابزارهای سرقت شده در وی شدند.

وی اظهار داشت: پس از تحقیقات پلیسی ، بازپرسان پزشکی قانونی دریافتند که با سارقان سایبر روبرو هستند و سپس آنها موفق به شناسایی دو متهم دیگر که با همکاری سایر متهمان فضای مجازی را از کاربران دزدیده بودند ، شناسایی کردند.

مقام سایبری گفت: دو متهم دیگر باند نیز در عملیات های مختلف شناسایی و دستگیر شدند. ما چرخه بانکی را حذف کردیم و در نهایت طلای خریداری شده را فروختیم و مبلغ را با یکدیگر تقسیم کردیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس فتا در حال حاضر 16 پرونده را در دست بررسی است و خاطرنشان کرد: کارشناسان سرقت وجوه را یک میلیارد ریال تخمین زده اند.

وی گفت: “مجرمان سایبری از فناوری های فناوری اجتماعی برای سرقت اطلاعات کاربر و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی خود استفاده می کنند.” خریدهای آنلاین خود را از سایتهای معتبر و مهم با نشان اعتماد الکترونیکی انجام دهید.

وی گفت: “شهروندان باید سیستم عامل رایانه و آنتی ویروس رایانه های خود را به روز کنند و مطمئن شوند که از دروازه اصلی https Bank استفاده می کنند.” “مردم هنگام خرید آنلاین باید مراقب باشند.” (پورتال های بانکی جعلی) گرفتار نشوید. زیرا این افراد مانند صفحه اصلی صفحات جعلی ایجاد کرده اند و عمدتا به دنبال اطلاعات بانکی مهم برای کاربران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا