عمومی

جزئیات امتحانات آخر سال؛ از دبستان تا دبیرستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

با سنجش دانش آموزان مقطع ابتدایی به صورت سنجش کیفی و تشریحی و پاره وقت ، نتایج باید حداکثر تا 10 خرداد اعلام شود.

اما امتحانات دبیرستان طبق برنامه وزارت آموزش و پرورش از 17 اردیبهشت آغاز شده و در تاریخ 15 ژوئن به پایان می رسد و قرار است امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود.

پایان سال تحصیلی ابتدایی ، 20 مه ، از کلاس اول تا ششم چگونه تعیین می شود؟

سنجش در دبستان كیفی و توصیفی است و معلمان می توانند نتایج سنجش دانش آموزان را بر اساس شواهد و مستنداتی كه در فرآیند یاددهی – یادگیری جمع آوری كرده اند و همچنین ارزیابی های عملیاتی كه انجام می دهند ، ثبت كنند.

با توجه به پایان سال تحصیلی در 31 ماه مه ، معلمان و مدیران مدارس این فرصت را دارند که نتایج نهایی را در 10 ژوئن در دبستان ثبت کنند.

خانم حکیم زاده ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، ضمن اعلام موارد فوق ، در پاسخ به برخی شایعات غیررسمی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از معلمان خواسته است سختگیری نکنند و همه را نپذیرند ، می گوید: این به هیچ وجه درست نیست. ما همیشه اصرار داشته ایم که تمام استانداردهای مربوط به آموزش و ارزیابی رعایت شود ، زیرا رعایت آنها در سال گذشته و امسال به نفع دانش آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تأکید کرد که در صورت عدم ارزیابی ما به هیئت مدیره مدرسه اختیاراتی داده ایم و آنها می توانند از روش های مختلف برای اندازه گیری پیشرفت دانش آموزان استفاده کنند. معلم مهمترین عامل برای سنجش است و دستیابی به ارزیابی دقیق از وضعیت آموزشی دانش آموزان خود مهم است.

نحوه انجام امتحانات دبیرستان و دبیرستان

امتحانات دبیرستان هم رو در رو و هم رو در رو برگزار می شود. در بخشهای دستورالعمل “نحوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی برای دومین بار در سال تحصیلی 1400-1399” که هفته گذشته منتشر شد ، آمده است: مقررات و مجوزهای مربوط به ستاد تاج و انطباق با مقررات بهداشتی اجرا شده

در مواردی که امکان ارزیابی فیزیکی دانش آموزان برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی وجود نداشته باشد ، ارزیابی دانش آموزان روزانه در کلاس های اول و دوم ، به استثنای پایه های نهم و دوازدهم ، به صورت غیرحضوری با مسئولیت معلم و مدیر مدرسه.

طبق برنامه ، امتحانات از 17 مه آغاز می شود و در 15 ژوئن پایان می یابد.

چرا در چنین شرایطی آموزش و پرورش بر امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم تأکید دارد؟

امکان تأخیر در زمان امتحان

وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهارات خود درباره نحوه انجام امتحانات و نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد ، به ویژه در مورد برگزاری امتحانات نهم و دوازدهم ، گفت: “ما اصرار داریم که امتحانات پایه نهم و دوازدهم برگزار شود. س isال این است: “چرا در چنین شرایطی به معاینات حضوری اعتماد کنیم؟” ما بدون هماهنگی با ستاد ملی تاج و رعایت ملاحظات ، توصیه ها و پروتکل های بهداشتی مطمئناً کاری انجام نخواهیم داد. “این کار زمانی انجام می شود که با متخصصان بهداشت هماهنگ شود ، بنابراین جای نگرانی نیست.”

وی توضیح داد كه آموزش این كار را به خاطر خود دانش آموزان انجام می دهد ، زیرا امتحانات این دو سطح از امتحانات م effectiveثر است و آینده شغلی و تحصیلات آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و در صورت عدم حضور ، احتمالاً حقوق آنها تضعیف می شود و نگرانی هایی در مورد نتایج برابر آموزش دانش آموزان ایجاد می شود. ما باید در همین امتحانات شرکت کنیم و مطمئن شویم حقوق دانشجویان نقض نمی شود.
آقای حاجی میرزایی تأکید کرد: اگر در زمان اعلام شده توسط ستاد کرونا اجازه معاینه حضوری داده نشود ، ممکن است معاینات به تأخیر بیفتد ، اما ما در مصر هستیم.

بارگیری و طراحی سوالات امتحان نهایی

عباس سلطانیان ، مدیرکل کابینه آموزش متوسطه نظری در وزارت آموزش و پرورش ، در مورد بارگیری و طراحی سوالات امتحان نهایی ، گفت: بارگذاری با رنگ قرمز ملاک طراحی س questionsالات در هر نقطه از کشور است. با توجه به اینکه امتحانات نهایی هر سال یک بار برای کل کشور برگزار می شود و وضعیت در مناطق مختلف استان متفاوت است ، مطابق نامه سازمان تحقیقات به مرکز آموزش وزیران برای معیارهای آموزش سوالات طراحی ، برنامه درسی و شارژ بیماری های قلبی. “

وی افزود: دانش آموزان می توانند بارگیری و حذف كتاب های درسی را از وب سایت مركز سنجش یا سازمان پژوهش مشاهده كنند و در حال آماده سازی در آزمون ها باشند.

مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش نیز در “رویه امتحان نهایی” که به استانها ابلاغ شده است به این موضوع اشاره کرده و تصریح کرده است که سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم پایه ریزی شده است. در برنامه درسی و وضعیت قرمز در اپیدمی. بیماری بیماری کرونا قلب نیز طراحی شده است. برنامه درسی دوره دوم دبیرستان به رنگ قرمز ، بارگذاری دروس و برنامه امتحانات را می توان در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش به نشانی www.aee.medu.ir مشاهده کرد.

چند نکته اضافی در مورد نحوه انجام امتحانات

مطابق با قطعنامه 977 شورای آموزش عالی ، که در 4 آگوست 2016 برای سال تحصیلی جاری و سالهایی که ممکن است این شرایط وجود داشته باشد ، تحت عنوان ارائه خدمات ویژه آموزشی در صورت بیماری های همه گیر یا اپیدمی تصویب شده است ، همه فعالیتها در طول سال آموزش باید انجام شود ، از جمله نحوه انجام امتحانات.

آقای خسرو ساکی ، رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش ، با اشاره به این مصوبه گفت: طبق این مصوبه برای پایان سال تحصیلی ، در شرایطی که وجود دارد امكان حضور فیزیكی دانش آموزان در برخی مناطق ، امتحانات مجاز از مقر مدیریت تاج در این منطقه مطابق با پروتكل های بهداشتی كه به صورت حضوری انجام می شود.

اما در زیر ما یک نمای کلی از اظهارات رئیس مرکز سنجش در مورد روند انجام امتحانات خواهیم داشت:
– در مواردی که حضور فیزیکی دانش آموزان امکان پذیر نباشد ، امتحانات در کلیه مقاطع تحصیلی به جز پایه نهم و دوازدهم غایب خواهد بود.

– کلاس های نهم و دوازدهم به دلیل تاثیری که در سرنوشت بعدی دانش آموزان دارد ، طبق این مصوبه در هر شرایطی حضور دارند. امتحانات پایه نهم و دوازدهم در تمام مناطق آبی ، زرد ، نارنجی و قرمز تاج در دسترس است.

– سایر امتحانات پایه به رنگ های زرد ، نارنجی و قرمز وجود ندارد. در مناطق آبی تاج ، همه امتحانات شخصی است. البته شرایط امتحانات مطابق با نظر ستاد تاج استانها و شهرستانها است و هرگونه وضعیت اعلام شده توسط ستاد مدیریت تاج در شهرستانها هنگام امتحانات مبنای انجام امتحانات است.

– در کلاس نهم ، اگر وضعیت مناطق استان یکسان باشد ، سوالات بر اساس وضعیت قرمز و طبق دستورالعمل های منتشر شده توسط سازمان پژوهش در مورد محتوا و حذفیات کتاب ها توسط استان پیش بینی می شود و اعمال می شود به عنوان یک مدرسه این مدرسه به این معنی است که اگر مدرسه کلاس نهم با 30 دانش آموز داشته باشد ، آزمون برای آن 30 دانش آموز مطابق با پروتکل های بهداشتی مانند فاصله اجتماعی ، صندلی 2 متری و تهویه مناسب انجام می شود.

– برای دوره های عملی در رشته های حرفه ای ؛ دوره های مربوط به شایستگی های فنی و استانداردهای مهارت در شاخه های حرفه ای ، فنی ، حرفه ای و کارآموزی ، آموزش و ارزیابی ترکیبی است و تا 6 اوت ، زمانی که آموزش و ارزیابی انجام می شود ، زمانی که گیاه تاج اجازه می دهد ، در دسترس است.

– امتحانات پایه دوازدهم باید به صورت حضوری انجام شود. البته ممکن است زمان به تأخیر بیفتد ، اما در آنجا است و مطابق نظر ستاد تاج کرونا در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا