عمومی

زایش تاریخی خونبار در منطقه

در بایدن ، ایالات متحده به دنبال مدیریت عدم قطعیت در منطقه و تعادل نقاط ضعف در تئوری واقع گرایی دفاعی است. دولت آمریكا معتقد است كه باید توازنی بین نیروهای منطقه برقرار باشد. تعادل ضعیفی که در شرف ایجاد احتمالی قیمت نفت است. بنابراین ، به نظر می رسد در آینده نزدیک شاهد مشکلات امنیتی در منطقه ، ناآرامی و ناآرامی های احتمالی خواهیم بود.

حضور طولانی مدت آمریکا در منطقه هزینه های گزافی برای این کشور به همراه داشته است و دولت آمریکا اکنون به قول جو بایدن به دنبال برداشتن نیروهای خود از منطقه است ، مشکلی که باعث ایجاد ناامنی در منطقه می شود. منطقه ای که آمریکایی ها از 11 سپتامبر 11 مرحله را دنبال می کنند: مدیریت ناامنی منطقه ای ، متعادل سازی ضعف نیروهای منطقه ای و مدیریت امنیت نسبی. به گونه ای که بتوانند بحران ها را از خاورمیانه یا “قلب جدید” به “نیولند” هدایت کنند ، یعنی. فلات ایران و سپس به قلب فوقانی.

به نظر می رسد ایالات متحده به عنوان الگویی به تئوری قدرت هوشمندانه تر آمریكا بازگشته است و به دنبال بازی در نقش یك بازیگر مادر بزرگسال است. این بدان معناست که خروج نیروهای نظامی آن از منطقه و محدودیت فعالیتها در آن زمینه های جلب افکار عمومی را فراهم می کند و از طرف دیگر با کاهش تعهدات آنها زمینه رشد مجدد جریانهای خشونت آمیز در منطقه. باید دید که ایالات متحده در این زمینه تا چه حد موفق خواهد بود. اما عناصری در منطقه وجود دارند که منطقی به نظر می رسند. می توان پیش بینی کرد که اگر این اتفاق بیفتد ، آمریکایی ها به دنبال تعریف مجدد این سه مرحله هستند و از مرحله دوم به مرحله سوم به یک تولد تاریخی خونین در منطقه می روند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این امر با بازی سایر بازیکنان منطقه ای و بین المللی به ایالات متحده اجازه می یابد یا خیر.

قرار نیست که آمریکایی ها بتوانند همه اهداف و برنامه های خود را برآورده کنند و به نتایج خود برسند. این به ماهیت رقبای واشنگتن در سطح بین المللی و مخالفان آنها در صحنه بین الملل و نظم منطقه ای بستگی دارد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا