سلامت و تندرستی

سیل “واکسن کرونا” سمت کشور سرازیر شده است

مجله زنده خبری / کرمانشاه وزیر بهداشت با اشاره به تلاش های بزرگ دولت 13 ساله برای ارائه واکسن گفت: در حال حاضر سیل واکسن تاج کشور را فرا گرفته است.

دکتر بهرام عین اللهی در نشست امروز (16 شهریور) در مرکز مدیریت و مقابله با تاج کرمانشاه ، نقش مهم واکسیناسیون را در کنترل بیماری ویروس کرونا قلب برجسته کرد و افزود: “در سراسر جهان ثابت شده است و مقالات علمی نشان می دهد که واکسیناسیون نقش دارد. نقش مهمی در کنترل بیماری قلبی کرونری دارد و ما باید تلاش کنیم تا روند واکسیناسیون را در کشور در اسرع وقت تسریع کنیم.

وی به تلاش دولت سیزدهم برای تهیه واکسن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه واکسن تاج بر کشور سیل زد. وی گفت:

عین اللهی با اشاره به جهش واردات و تولید واکسن در کشور ، گفت: امروزه واکسن های زیادی در کشور وجود دارد و همه استان ها باید روند واکسیناسیون را تسریع کنند.

وی افزود: هر دقیقه برای واکسیناسیون تاج اهمیت دارد و باید تعداد مراکز و نوبت کاری مراکز واکسیناسیون افزایش یابد.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت همکاری افراد در زمینه واکسیناسیون ، گفت: خوشبختانه با حضور م peopleثر مردم در این هفته ، توانستیم رکورد واکسیناسیون هفتگی در جهان را که توسط آلمان برگزار می شد ، بشکنیم. “

وی افزود: هفت میلیون و 900 هزار دوز واکسن در این هفته تزریق شده است که هنوز به پایان نرسیده ایم در حالی که رکورد هفتگی آلمان در این زمینه تزریق شش میلیون دوز واکسن است.

عین اللهی افزود: در صورت تسریع روند واکسیناسیون ، قطعاً شاهد مرگ عزیزانمان و تکرار تلخ ماه های آگوست و سپتامبر نخواهیم بود.

ما باید به قرنطینه هوشمند برویم / در قرنطینه هوشمند ، محدودیت ها برداشته می شود

وی افزود: با واکسیناسیون همه گروه ها ، عملاً می توانیم به قرنطینه هوشمند برویم و در این شرایط همه محدودیت های رفت و آمد ، مسافرت ، عبادت و … حذف خواهد شد. “

وی افزود: با قرنطینه هوشمند ، اقتصاد می تواند با قدرت پیش برود و کارخانه ها و مراکز تولیدی می توانند آزادانه فعالیت کنند و نیازی به اعمال محدودیت نخواهد بود.

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر از سرگیری دانشگاه های علوم پزشکی در کشور در مهرماه سال جاری ، گفت: آموزش مجازی در زمینه های پزشکی کاربردی قابل اجرا نیست و دانشگاه ها باید در اسرع وقت به صورت حضوری شروع به کار کنند. “

وی افزود: دانشجویان پزشکی تأمین کننده سلامت آینده کشور هستند و باید بر تحصیلات آنها نظارت دقیق تری صورت گیرد.

عین اللهی عملکرد مدافعان سلامت در مبارزه با تاج را ستود و گفت: با وجود حملات زیادی که گروه پزشکی گروه خیرخواه می داند ، تلفات و ایثارگری این گروه در روزهای مبارزه با تاج بی اساس است. . “

وی افزود: ما بیش از 100 شهید را برای سلامتی انسان تقدیم کرده ایم و همه کادر بهداشتی و درمانی به طور ایثارگرانه برای سلامت انسان تلاش می کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز حامیان سلامت به یک فرهنگ تبدیل شده اند و قربانیان این گروه برای همیشه در تاریخ جاودانه می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دانشگاه های “نوع یک” محسوب می شود / پس از راه اندازی پایگاه هوایی اورژانس پزشکی اورامانات

وزیر بهداشت با تمجید از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه های مختلف گفت: در بازدید ما از این دانشگاه و فعالیت های آن خوشبختانه توسعه و رشد آن قابل ستایش است.

وی افزود: به نظر من دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام شاخص های مربوط به دانشگاه های پزشکی نوع اول در یک کشور را دارد و به نظر ما این دانشگاه یک دانشگاه نوع اول است و نباید به عنوان نوع دوم در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما قطعاً به این دانشگاه کمک می کنیم و فعالیت آن را توسعه می دهیم و به اتمام پروژه های نیمه تمام آن ادامه می دهیم.

عین اللهی با تاکید بر ضرورت ساخت بیمارستان روانسر و ثلاث باباجانی ، گفت: ایجاد پایگاه هوایی برای فوریت های پزشکی در منطقه اورامانات نیز از اولویت های کار ما برای استان خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا