اجتماعی

انتقاد امام جمعه رفسنجان نسبت به «دوچرخه‌سواری بانوان» در انظار عمومی

مجله زنده خبری/ کرمان امام جمعه رفسنج با اشاره به ترویج بی حجابی و بدحجابی، دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی و سگ سواری گفت: عده ای از این حرکت ها حمایت می کنند و اگر اعتراضی شود اعتراض و توهین می کنند. من.”

به گزارش مجله زنده خبری، حجت الاسلام عسگر عسکری امروز در نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حسادت دینی اظهار کرد: اگر این اتفاق افتاده بود شور انقلابی و مذهبی مردم جامعه را برانگیختند. ما تعداد زیادی از شهدای بسیجی داریم که به دلیل حسادت مذهبی در صحنه به شهادت رسیدند.

امام جمعه رفسنج گفت: دشمنان به دنبال کاهش حسادت دینی در جامعه هستند، اگر مقام رهبری و ولایت فقیه آزرده خاطر شود برای کاهش حسادت دینی است. اگر بحث فحاشی یا بی حیا را در جامعه ترویج می کنند یا از روی ناآگاهی زنان را به دوچرخه سواری تشویق می کنند، با وجود اینکه دوچرخه سواری زنان در اماکن عمومی ممنوع است، به دنبال تضعیف حسادت مذهبی مردم هستند.

وی ادامه داد: اگر در کوچه و خیابان به سگ دختر و پسرمان افسار می دهند برای تضعیف حسادت دینی است و اگر به مسائل دینی، نماز و روزه ما حمله کنند، می بینند که حسادت دینی جامعه را از بحران نجات می دهد. عاقل باشید و این مشکلات را نادیده نگیرید و بگویید دختر جوان عاشق دوچرخه سواری است! خیر، ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم چنین کاری در جامعه گسترش پیدا کند.

عسگری افزود: اگر پیراهن افتخاری ما روی بند رخت گشاد بود تا یک روز در خانه که مهمان می آمد خشک شود، آن را کنار می گذاشتیم تا کسی لباس دختر، همسر، مادر و خواهرمان را نبیند. چگونه دختران امروز دوچرخه سواری می کنند تا در خیابان ها راه بروند و برخی احمقانه از این جریان ها حمایت می کنند و اگر علیه این کار فراخوانی شود و به من توهین کنند اعتراض می کنند.

وی تاکید کرد: اگر آرام بنشینیم، حسادت دینی خدشه دار شود، حجاب را از دختران برداریم و غیرت دینی را کم کنیم، دشمن به راحتی می تواند به اهداف خود برسد.

عسگری با انتقاد شدید از اقدامات برخی مسئولان در این حوزه خاطرنشان کرد: نباید از این موارد غافل شد و به عنوان یک اتفاق جزئی به آن نگاه نکنیم و بگوییم سگ حیوان است. چه باید کرد و در خیابان ها قدم زد؟ وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پلیس به وظیفه خود در این زمینه عمل نمی کند، مردم باید با رویکردی جدی و انقلابی از پلیس بپرسند چرا که وظیفه پلیس این است که با جرایم مشهود مانند کشف و سگ گردانی برخورد کند. هیچ اقدامی انجام نده

وی بر لزوم تعصب دینی تاکید کرد و گفت: پلیس و قوه قضائیه باید به وظایف خود عمل کنند و با جنایت و مجرم مقابله کنند و اگر قانون نداریم باید قانون تصویب کنیم. مجلس نیز کم کاری کرده است. اگر رهبری می گویند دوچرخه سواری بانوان شرعاً حرام است چرا مجلس قانونی را تصویب نکرده است که پلیس امروز آن را زیر پا بگذارد؟

امام جمعه رفسنجانی افزود: وقت خود را صرف کارهای حاشیه ای نکنید. حسادت مذهبی را در افراد حفظ کنید. این کاستی ها جبران ناپذیر است. این سوالات را باید صریح و با شجاعت و قاطعیت گفت و هر روز شاهد بدبختی مذهبی ها و انقلابیون نباشیم. این همه بی اعتنایی نباید در جامعه حاکم شود.

عسگری در بخشی دیگر از سخنان خود با تسلیت سالروز وفات حضرت آمل بینین (علیه السلام) افزود: این روز به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی همچنین به هشتمین دور مذاکرات در وین اشاره کرد و گفت: ایران برای تعامل با دنیا و گفتگو با دنیا در میدان است اما هرگز تسلیم خواسته ها و حرف های دشمن نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا