استانی

دیدار خزاعی با امام جمعه قم و ماجرای حواشی “عنکبوت مقدس”

رئیس انجمن معلمان حوزه علمیه کوم؛ تربیت نیروی متخصص در عرصه هنر و سینما، ارائه شاخص های مبتنی بر آموزه های دینی و ارزش های ملی و حرکت ساختارمند در عرصه هنر سه عامل موثر در توسعه و اعتلای صنعت سینمای کشور به شمار می رود. .

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی و بصری، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی به همراه جمعی از مدیران این سازمان از آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه کوم و دبیر ستاد عالی عیادت کردند. شورای حوزه علمیه

آیت الله حسینی بوشری با اشاره به نگاه مشتری مداری به سینما و عدم تربیت افراد متخصص آشنا به مبانی، ویژگی ها و اعتقادات دینی، انقلابی، ریشه مشکلات کنونی سینما را برشمرد و گفت: دشمنان بر اساس باطل خود بنا شده اند. اصول و اعتقادات؛ اما متأسفانه ما به اصول و اعتقادات خود به درستی فکر نکرده ایم و حتی گاهی اوقات آنها را به درستی نمی دانیم. البته هستند هنرمندان و بازیگرانی درگیر که با آثار فاخرشان افتخار کشور محسوب می شوند و در مواقع نیاز روی صحنه می آیند.

وی با اشاره به لزوم رعایت اصول و ضوابط، افزود: سلیقه نباید در جایی حاکم باشد؛ بلکه باید مجموعه ای از اصول و شاخص های متناسب با باورها و اعتقادات صحیح ملاک عمل قرار گیرد و مهمتر از آن بر اساس این اصول و شاخص ها، نیروهای متخصص برای استفاده از آن ها تربیت شوند.

امام جمعه قم نقش هنر را برای تبیین و نشر باورها ضروری دانست و اظهار داشت: هنر به معنای عام آن در جامعه دینی و غیر دینی نقش مهمی در تبیین و اشاعه عقاید دارد و دارد. البته چهره هنر از گذشته تا به امروز تغییر کرده است و این بدان معناست که باید با حفظ هنرهای کهن از هنرهای موثر و ابزار و فنون روز استفاده کنیم تا بتوانیم به اهداف و آرمان های انقلاب و اسلام دست یابیم. برای همه در سراسر جهان بیایید توضیح دهیم.

وی ادامه داد: اگر تولیدات سینمایی ما با نگاه اسلامی و بر اساس آموزه های آن ساخته و پرداخته شود، با دل و جان مردم ارتباط برقرار می کند. زیرا اسلام با فطرت انسان هماهنگ است. به عنوان مثال سرود «سلام فرمانده» بیش از حد انتظار ظاهر شد و به دلیل نزدیک بودن و نزدیک بودن به فرهنگ و اعتقادات مردم مورد استقبال مردم قرار گرفت. و در سینما اگر نگاه غربی حاکم باشد نمی توان نتیجه خوبی را انتظار داشت.

دبیر شورای عالی سمینارها هنر را ابزار مهمی برای پیشبرد جهاد تبیین می داند و می افزاید: هنر ابزار مهمی در جهاد تبیین است. دشمن یک جنگ کامل شناختی-فرهنگی و ادراکی را علیه ما آغاز کرده است و یکی از موثرترین راه های مقابله با آن استفاده از ظرفیت و جایگاه هنر است. استفاده از ظرفیت استثنایی هنر به ویژه سینما می تواند در جامعه الگو باشد. کاری که برخی تریبون ها قادر به انجام آن نیستند.

وی خطاب به رئیس سازمان سینمایی کشور و همراهان وی خاطرنشان کرد: امروز اگر مقام و شایستگی داریم به برکت زحمات والای امام خمینی (ره) و وجود رهبر فرزانه انقلاب است. «با ارادت به اسلام و اهل بیت (ع) و عشق به انقلاب اسلامی و ایران، اهداف خود را برنامه ریزی و دنبال کنید، در این راستا در نظر داشته باشید که نتیجه کار شما باید پاسخگوی نیاز همه اقشار باشد. از جمعیت سراسر کشور

نقش سینما در عرصه جهاد را نمی توان نادیده گرفت/ توهین به حرم های خط قرمز ما

در ابتدای این نشست محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی کشور گزارشی از فعالیت های سازمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: اسلام اولین موضع رسمی خود را در قبال این تهاجم اعلام کرد. فیلم در اختتامیه جشنواره، چرا که معتقدیم به حرم‌های خط قرمز خود توهین می‌کنیم و سپس به سایر نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی و اقشار مختلف جامعه به محتوای مغرضانه توهین می‌کنیم. فیلم واکنش نشان می دهد و ما همچنان پیگیر مسائل و رفتارهای ضد دینی از طریق دستگاه دیپلماسی هستیم.

معاون فرهنگی و ارشاد اسلامی وزیر ارشاد با اشاره به توهین به امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: وزارت ارشاد در حال پیگیری شکایت از دست اندرکاران این فیلم از طریق مراجع قضایی است. جلوگیری کردن.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی به طور کلی به سینما هجمه می شود که باید مدیریت و مراقبت شود.سینمای ایران به برکت فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و با برکت انقلاب اسلامی مسیر تحول و تعالی را طی کرد و توانست جوایز بسیاری را برای کشور به دست آورد.

به گفته وی، ممکن است در داخل و خارج از کشور چند نفر باشند که مشکل و چالش ایجاد کنند، اما این تعداد در مقایسه با اکثریت و اکثر خانواده فیلم، جایگاه و تاثیری ندارد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه بدون شک اگر محصولات سینمای ایران نبود در چهار دهه گذشته بسیاری از داستان ها ناتمام می ماند و نقش مهم اجتماعی و فرهنگی کارگردانان را تحت تاثیر قرار می داد. ما با نقش مدرن سینماگران در تولید محتوای صوتی و تصویری مواجه هستیم. غرب با استفاده از همین ابزار، فرهنگ سلطه خود را گسترش می دهد.

وی ادامه داد: در همه عرصه ها به مدیرانی متعهد و دلسوز نیاز داریم. در این راستا نیازمند بسترها و شبکه‌های خانگی و سریال‌های اینترنتی برای ارائه محتوای جدید رسانه‌ای هستیم و برای تقویت زیرساخت تمدن به آثار و گزیده‌ای از زحمات مدیران و هنرمندان خود نیازمندیم.

خزاعی با بیان اینکه اکثر خانواده های سینمایی ایرانی به عنوان سرمایه های ارزشمند انسانی و اجتماعی در خدمت منافع ملی و رشد فرهنگ عمومی عمل می کنند، گفت: خانواده فیلم و جایگاه اجتماعی آن را از درون آسیب می رسانند. البته آن دسته از افرادی که تنها با اغراض شخصی و سیاسی و با ژست های اپوزیسیون علیه جریان اصلی و جامعه عمل می کنند، ماهیت آنها برای سینماگران تقریباً روشن است.

وی با اشاره به رفتارها و سخنان بی تدبیر و ضد ملی برخی مدیران در جشنواره های خارجی و هتک حرمت فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی، تصریح کرد: بحث خانواده فیلم از این افراد جداست. ما باید مراقب باشیم که از فیلمسازان به عنوان سرمایه های ارزشمند انسانی مراقبت کنیم و با معدود افرادی که دنبال منافع شخصی و کاری خود هستند، قوانین را زیر پا می گذارند و احترام نمی گذارند. بدون شک مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، متأسفانه امروز عده ای به فضای داخلی سینما سرازیر می شوند و به خانواده فیلم آسیب می رسانند و به وجهه این نهاد فرهنگی و اجتماعی آسیب می رسانند که این امر مستلزم حفظ وجهه عمومی و جایگاه اجتماعی، صنوف و سینما است. سینما باید مراقب و هوشمند باشد. زیرا اگر برنامه ریزی نشود، محبوبیت و کارکردهای سینما را از بین می برد.

وی با اشاره به نقش کارگردانان در تبیین دستاوردها و آرمان های انقلاب گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون حدود 4 هزار فیلم ساخته شده است که از این تعداد حدود 1000 فیلم دینی یا قدسی مربوط به دفاع و نقش مدیران حوزه نمی توانند جهاد باشند. متأسفانه هجمه به سینما، چهره های بسیار خوب سینما و کل خانواده فیلم را نادیده گرفت.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به راهبرد سازمان سینمایی با محوریت «اخلاق، آگاهی و امید» و تدوین و تهیه برنامه های پنج ساله برای آینده، گفت: اصلاح قوانین و مقررات است. در این راستا است که سعی شده است با شفاف سازی و تدوین ضوابط مشخص شورای پروانه ساخت، روند ساخت و نمایش آثار را تسهیل کرده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی افزود: با توجه به رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم، ظرفیت استان و کشف استعدادهای جوان و متعهد را در راهبرد سازمان سینمایی مد نظر قرار داده ایم و در سفرهای روستایی به نقاط مختلف این کشور برنامه ریزی کرده ایم. کشور.”

معاونان سازمان سینمایی کشور در بخشی دیگر از این دیدار با تشریح نکاتی برای برنامه های آتی آمادگی خود را برای همکاری با حوزه و کارشناسان دینی برای ترویج مطالب و موضوعات مرتبط اعلام کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا