حوادث و رویدادها

بهسازی مناطق سیل زده امام‌زاده داوود منوط به تخریب ساخت‌و سازهای اطراف رودخانه

استاندار تهران از کشته شدن 44 نفر و خسارت 4 هزار میلیارد تومانی در کل استان تهران بر اثر سیل اخیر خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، محسن منصوری در جمع خبرنگاران درباره تعداد قربانیان و میزان خسارات ناشی از سیل در استان تهران اظهار کرد: در مجموع 44 نفر بر اثر سیل در استان تهران جان خود را از دست دادند و بیشترین آمار مربوط به امامزاده داود بوده است. با 23 فوتی انسان بوده البته این آمار هنوز قطعی نیست زیرا بررسی مجدد در حال انجام است که ممکن است این آمار را تغییر دهد.

استاندار تهران افزود: در فیروزکو 15 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست داده اند و به خانواده همه جان باختگان تسلیت می گویم، روند خدمات رسانی همچنان ادامه دارد و بازسازی و بهسازی منطقه آغاز شده است، اما در امامزاده داوود اقدام عملی نداریم زیرا عملیات امداد و نجات و گل جمع آوری به پایان رسیده است اما مغازه های زیادی در بستر رودخانه ساخته شده است.

و افزود: تمامی مغازه هایی که در حاشیه رودخانه ساخته شده است باید تخریب شود. مقامات قضایی وارد این مشکل شدند و دستور تخریب را صادر کردند. بنابراین باید هرچه سریعتر بستر رودخانه پاکسازی شود و با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قانونی شود. این در حالی است که عده ای متصرف هستند و اراضی دولتی را تصرف کرده اند و عده ای مجوزهای قانونی دریافت کرده اند که باید خسارت آنها جبران و حتی در صورت لزوم جابه جا شود.

موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه امامزاده داود حل می شود

منصوری تاکید کرد: در خصوص سیل وظایف هر نهاد مربوطه به گونه ای تعریف شده است که رهاسازی بستر رودخانه باید توسط آب منطقه ای دنبال شود. مصمم هستیم که موضوع ساخت و سازهای بلاتکلیف در منطقه امامزاده داود حل شود اما این کار به روش خودمان انجام می شود یعنی از اقدامات شدید خودداری می کنیم تا این موضوع به بهترین شکل ممکن حل شود. البته در دربند، درکا و جاجرود هم چنین مشکلاتی داریم، اما تجربه نشان می دهد که در هر کجا که باشیم و قانون را اعمال کنیم، در هنگام وقوع تصادفات شاهد آسیب کمتری هستیم. مانند دماوند که در سیل اخیر کمترین تلفات را داشت زیرا اخیراً در آن ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است.

استاندار تهران در خصوص میزان خسارات ناشی از این سیل گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد که کل خسارات استان تهران در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت ها، منازل مردم و … وارد شده است. حدود 4000 میلیارد تومان است که البته در حال تکمیل است. اما برخی از این آسیب ها ضروری است و باید هر چه سریعتر کار آغاز شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا