فرهنگ و هنر

یک روز به اسم کودک در دل تقویم‌های جهان کم است

به گزارش شفاف، همزمان با آغاز هفته ملی کودک، بیانیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به کودکان جهان به مناسبت روز جهانی کودک منتشر شد.

این جمله بر اهمیت دوران کودکی و توجه بزرگترها به این دوران تاکید دارد.

بچه های خوب و مهربان دنیا! سلام. روز خوش

وقتی بچه بودم می خواستم دنیا را در کوله پشتی ام بگذارم و با خودم ببرم. روی تپه های دور می نشینم. شادترین رنگ هایم را جلوی چشمم خواهم گذاشت و دنیا را آنطور که می خواهم نقاشی خواهم کرد. یک روز فهمیدم که دنیا را نمی توان گرفت. روز بعد فهمیدم که دنیا در کوله پشتی نمی گنجد و بعد متوجه شدم که برخی از نقاط جهان آنقدر تاریک هستند که رنگ با رنگ ها تغییر نمی کند. سپس تصمیم گرفتم با تغییر چیزهای کوچک شروع به تغییر جهان کنم. از لبخند تا غنچه زیبا، آبیاری گل تشنه، جمع کردن زباله از ساحل یا خیابان، رحمت گرفتن به پرنده گرسنه، بوسیدن دستان مادر و پدرم، آشتی با دوستم، تشکر از معلم و مربیم، و ساخت بادبادک برای خوشبختی در آن زمان دنیای کوچک من روز به روز بزرگتر و زیباتر می شد.

امروزه هر کودکی باید با ایجاد تغییراتی در دنیای کوچک خود به تغییرات مثبت در جهان فکر کند.

فرزندان ایران زمین در این روز بزرگ و مقدس برای همه کودکان و نوجوانان جهان پرنده ای به نام شادی و امید آرزو می کنند. پرنده ای طلایی و آوازخوان که در دل همه کودکان لانه خواهد ساخت و تا ابد میهمان دلهای پاک آنان خواهد بود.

روز جهانی کودک و هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است تا توجه بزرگسالان را به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های کودکان جلب کنیم و یادآور شویم که باید به نیازهای کودکان برای سلامتی، رشد، توجه ویژه داشته باشند. شادی و پیشرفت و تحقق آنها را برنامه ریزی کنید

روزی که به نام یک کودک در تقویم های جهانی نامگذاری شده است نادر است. همه روزهای سال باید به نام کودکان و کودکان باشد.

ویژه برنامه های هفته ملی کودک از ساعت 16 تا 22 ساعت 1401 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا