حوادث و رویدادها

از بازداشت سارقان سریالی تا موادفروشان جنوب تهران

رئیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان سریالی قطعات خودرو، فروشندگان مواد مخدر و… خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، سرهنگ جلیل موفایی با اشاره به مهمترین پرونده های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت: بروز چندین فقره سرقت سریالی وسایل خودرو در منطقه یافت آباد، ماموران پلیس را بر آن داشت تا طرح تقویت مبارزه با سرقت را در این منطقه اجرا کنند. در این راستا، عوامل اداره کلانتری یافت آباد با تحقیقات گسترده و اقدامات فنی پلیسی توانستند یکی از عاملان سرقت را شناسایی کنند. همچنین مشخصات ظاهری و اطلاعات خودروی متهم نیز در اختیار کلیه تیم های گشت کلانتری قرار گرفت و روز گذشته ماموران پلیس در حین گشت زنی خودروی سارق را در یکی از خیابان های مجاور مشاهده و پس از توقف خودروی متهم، وی را بازداشت کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به انتقال متهم به مقر پلیس و بازرسی از خودروی وی گفت: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه به 20 فقره سرقت با کمک همدست خود اعتراف کرد. همچنین تعدادی اموال مفقود شده نیز شناسایی و تلاش برای دستگیری همدست این متهم ادامه دارد. متهم دستگیر و روانه دادسرا شد.

دستگیری فروشندگان مواد مخدر در جنوب تهران

مقوفی با اشاره به دستگیری فروشنده مواد مخدر در منطقه خانی آبادنو گفت: ماموران کلانتری 152 خانی آبادنو با اطلاع از خرید و فروش مواد مخدر توسط فردی در این منطقه تحقیقات و جست و جو برای کشف هویت وی را آغاز کردند. آنها توانستند این فرد را شناسایی کنند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی اکیپی از ماموران کلانتری برای دستگیری متهم راهی مخفیگاه شدند و در یک عملیات غافلگیرانه و هماهنگ پلیسی دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم 34 ساله و دارای سابقه 500 گرم شیشه و مواد مخدر هروئین کشف و ضبط کردند.

دستگیری سارقان لوازم جانبی خودرو بلافاصله پس از سرقت

موکوفهی با اشاره به دستگیری چند سارق خودرو گفت: وقوع چندین فقره سرقت خودرو از داخل یک دستگاه پژو پارس، عوامل کلانتری گلبرگ را بر آن داشت تا سریعاً به محل اعزام شده و اطلاعات مربوط به این پرونده را با خود جمع آوری کنند. حضور به موقع». با بازرسی پلیس از صحنه سرقت مشخص شد سارقان با یک دستگاه خودرو پراید اقدام به سرقت کرده و متواری شده اند. بنابراین مشخصات خودروی سارقان در اختیار تمامی تیم های گشت کلانتری قرار گرفت و طرح مهار پلیس اجرا شد.

مدیر پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری غافلگیرانه متهم توسط پلیس گفت: دقایقی بعد خودروی سارقان در حالی که بین خودروها پارک شده بود توسط پلیس مشاهده شد و سارقان غافلگیر و دستگیر شدند. انتظار حضور پلیس و دستگیری را نداشته باشید.

وی با اشاره به کشفیات پلیس از این متهمان، تصریح کرد: با بررسی خودروی متهم، لوازمی را که دقایقی قبل از خودروی یکی از شهروندان سرقت کرده بودند، کشف کردند. این موارد شامل ضبط و نوارهای ماشین و قمه مورد استفاده در سرقت است.

رئیس پیشگیری پلیس کلانشهر با اشاره به سابقه متهمان گفت: این متهمان مرتکب جرایم متعدد و گذراندن مجازات حبس شده اند. همچنین تعدادی اقلام مفقودی در این رابطه شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر اقلام مفقود شده ادامه دارد.

دستگیری دو سارق تلفن همراه و کشف 10 فقره سرقت

موکوفهی با اشاره به کشف دو سارق تلفن همراه و کشف 10 فقره سرقت گفت: ماموران یگان ویژه عملیات 114 غیاثی حین گشت زنی در منطقه غیاثی به یک دستگاه خودروی دو چرخ با پلاک مخدوش مشکوک شدند که بی هدف در حال تردد و آزار و اذیت شهروندان بود. و مردم را زیر نظر داشتند. در همین حال پلیس متوجه شد که این افراد اقدام به سرقت و کپی گوشی تلفن همراه کرده و از محل متواری شدند. از این رو ماموران پلیس بلافاصله وارد عمل شده و مشخصات سارقان را به سایر تیم های گشتی اعلام و طرح مهار را اجرا کردند. بعداً طی یک اقدام ضربتی موتورسیکلت متوقف و سارقان که قصد داشتند با سلاح سرد با پلیس درگیر شوند، دستگیر شدند.

وی در خصوص سلاح سرد و اقلام مسروقه کشف شده از متهم گفت: در تحقیقات اولیه از متهم دو قبضه سلاح سرد و دو دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد. متهم 25 و 28 ساله در تحقیقات مقدماتی سرقت گوشی تلفن همراه به روش کپی موبایل، تهدید به سلاح سرد و 10 فقره سرقت مشابه در شرق تهران به جرم خود اعتراف کرد. تعدادی اقلام مفقودی نیز در رابطه با این پرونده شناسایی شده است. تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد و با تشکیل پرونده به دستور مقام قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا