حوادث و رویدادها

بازداشت زن کودک‌ربا در جنوب تهران

رئیس پلیس آگاهی کلانشهر از دستگیری زنی که دو کودک را در جنوب تهران ربوده بود، خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، سرهنگ علی ولی پور گودرزی درباره دستگیری این مرد گفت: در پی ربوده شدن دختربچه شش ساله در جنوب تهران، رسیدگی به پرونده آدم ربایی به سرعت در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی بزرگ قرار گرفت. تهران. با آغاز رسیدگی به پرونده، تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان داد دختربچه شش ساله ای به همراه مادربزرگش برای اقامه نماز به مسجدی در شرق تهران رفته و هنگام نماز خواندن مادربزرگ، کودک به همراه کیف مادربزرگش در دستش مسجد برداشته شد.

رئیس پلیس آگاهی کلانشهر ادامه داد: با تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد زنی اقدام به ربودن این کودک کرده است. این زن ابتدا کودک شش ساله ای را به بهانه عرضه غذا فریب داده و پس از سرقت طلاهای کودک و مقداری پولی که در کیف موجود بود با خانواده کودک تماس گرفته و قصد اخاذی را داشته که با اقدام به موقع پزشکی قانونی و ارائه آموزش های لازم، کودک آدم ربا نتوانست نقشه خود را عملی کند و کودک را رها کرده و متواری شد.

ولی پور گودرزی با بیان اینکه کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم رصد اطلاعاتی را آغاز کردند، گفت: در ادامه کارآگاهان با استفاده از روش های علمی کشف جرم مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی و با انجام اقدامات شناسایی و شناسایی، مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند. اقدامات جستجو.

وی افزود: در گام بعدی با هماهنگی مقامات قضایی، در تاریخ 29 شهریورماه، کارآگاهان به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات پلیسی زن جوان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. اواسط مردادماه امسال به جرم ربودن دختر خردسال و کودک ربایی دیگر با فریب و عرضه غذا اعتراف کرد. این زن علت ارتکاب این جنایات را نیاز مالی عنوان کرد و به ماموران گفت: با سرگردانی در مساجد و شناسایی کودکانی که زیور آلات می پوشند، به بهانه عرضه غذا و پس از سرقت جواهرات، گوشواره و دستبند به آنها توجهی نکرد و او را ترک کرد. بچه ها در منطقه آدم ربایی بودند و دزدی ها را به صرافی فروختند.

ولی پور گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده با صدور دستور قانونی از سوی مقام قضائی جهت کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی قرار گرفت.

وی در این خصوص به خانواده های دارای فرزند خردسال توصیه کرد: خانواده ها بدانند که استفاده از زیورآلات، دوچرخه های گران قیمت و غیره آنها را در معرض آسیب قرار می دهد، بنابراین لازم است والدین در زمانی که کودکان در شهر هستند از زیورآلات استفاده کنند، وسایل خود را در خانه نگه دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا