استانی

از مهندسان جوان و نخبه در پروژه های نهضت ملی جهش مسکن استفاده شود.

استاندار فارس: در پروژه های نهضت ملی تغییر مسکن از مهندسان جوان و نخبه استفاده شود.

استاندار فارس گفت: در پروژه های نهضت جهشی ملی مسکن می توان از توانمندی های مهندسان نخبه و جوان استان استفاده ویژه کرد.

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری از فارسدر صدوپنجاه و سومین جلسه شورای مسکن استان، دکتر محمدهادی ایمانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهندس رستم قاسمی گفت: در پروژه های نهضت ملی مسکن، توانمندی مهندسان نخبه و جوان استان باید باشد. به طور خاص استفاده می شود.

وی ابراز کرد: هزینه ایجاد زیرساخت های آب و برق به منظور ساخت واحدهای مسکونی باید به تفکیک هر شهر تدوین و رسماً به نماینده مردم آن شهر در شورای اسلامی ارائه شود. در تنظیم بودجه 1402 برای آنها تدابیری اتخاذ شود.

استاندار فارس تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است با هماهنگی نهادهای متولی در کنار اجرای نهضت ملی جهش مسکن نسبت به ساخت مساجد، کتابخانه، زمین های ورزشی و مدارس اقدام کند. افزود: ایجاد چهار شهر جدید در استان به عنوان یک واحد برای پیگیری در حوزه شرکت عمران و عمران شهر صدرا.

دکتر ایمانیه با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد استانداران در اجرای این طرح و ارسال آن به استانداری توسط دفتر مسکن استان، گفت: تا جایی که می توانید از ظرفیت سازمان های دولتی برای ایجاد مسکن برای خود استفاده کنید. کارکنان، در کل وضعیت مسکن در استان رو به بهبود است.

وی با گلایه از اینکه سازوکار مشخصی برای بافت فرسوده استان در اداره کل راه و شهرسازی وجود ندارد، افزود: راه و شهرسازی استان باید با هماهنگی شهرداری ها سازوکار مشخصی برای بافت فرسوده تدوین کند! می توان از این زمینه در پروژه مسکن استفاده کرد و سریعتر به نتیجه رسید.

نماینده ارشد دولت در فارس خواستار رفع مشکلات ساخت و ساز مسکن روستایی شد و گفت: سازمان های ذیربط علاوه بر وظایف روزمره خود برای رفع موانع و مشکلات روستائیان در ساخت خانه های روستایی تلاش کنند.

وی افزود: هر روستایی که منابع طبیعی اطراف آن مانع گسترش روستا شده است را اعلام کنید تا پس از هماهنگی از طریق وزیر محترم جهاد کشاورزی نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

استاندار فارس خواستار بازنگری و توسعه طرح دهیاران استان شد و گفت: به جز روستاهای اطراف شیراز، سالی یک بار در طرح دهیاری های استان به منظور گسترش و حفظ تجدید نظر شود. روستاها

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا