استانی

جناح بازی در شورای نگهبان راه ندارد/ آخرت خود را به دنیای دیگران نمی فروشیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی مجله زنده خبری از قزوین؛ مراسم شام غریبان شهادت امام جعفر صادق (ع) عصر سه شنبه با حضور آیت الله احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در مسجد امام حسن عسگری(ع) قزوین برگزار شد.

آیت الله احمد خاتمی در این مراسم اظهارداشت: ایرانی اسلامی با اتکا به مردم از توطئه های زیادی عبور کرده و همچنان با صلابت در مسیر آرمانها گام بر می دارد.

وی با اشاره به اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ تصریح کرد: این نقشه ها برای براندازی نظام بود و اتاق فکر اغتشاشات در آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس شکل گرفته بود.

09

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: این که برخی می گویند اعتراضات و نه اغتشاشات باید سوال کرد آیا آتش زدن پرچم کشور، قرآن و مسجد و مجروح کردن پلیس را می توان اعتراض نامید؟

وی تصریح کرد: کعبه آمال سردمداران اغتشاشات را کسانی تشکیل می دادند که کعبه آمالشان فرانسه و آمریکاست وهمانها به به ایادی نادان وجاهل خود گفته بودند عمامه پرانی کنید زیرا عمامه نماد دین است یعنی دین پرانی کنید.

خاتمی بیان کرد: هرچند این عمامه پرانی در تعداد محدودی بود اما تبلیغاتش زیاد بود تا القا کنند فراگیر شده اما این اتاق فکر در این عرصه نیز شکست خورده است.

وی اظهارداشت: برخی می گویند فریاد اعتراض افرادی که معترض هستند و شاید یک درصد هم نشوند را بشنوید اما حاضر نیستند صدای تظاهرات میلیونی مردم در ۲۲ بهمن را بشنوند و خود را به کر بودن زده اند.

خاتمی اضافه کرد: مردم در حوادث اخیر با بصیرت و آگاهی خود تو دهنی محکمی به اغتشاشگران زدند و گفتند تا آخرین نفر پای نظام ایستاده اند.

مشارکت در انتخابات اهمیت زیادی دارد

سخنران مراسم سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) در ادامه اظهارداشت: امسال دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم و از هم اینک دشمنان شروع به ایجاد یاس و نا امیدی کرده اند.

08

وی گفت: مردم تکلیفی عمل می کنند و شاید عده ای که دین ندارند اما کشورشان را دوست دارند نیز پای صندوق های رای حاضر شوند که بسیار مهم است.

خاتمی یادآورشد: هنوز انتخابات ترکیه تمام نشده می گویند مشارکت مردم این کشور ۸۸ درصدی است اما نمی گویند که انتخابات در ترکیه اجباری است و ما با اختیار شاهد مشارکت خوب مردم بوده ایم و امسال هم خود را برای یک انتخابات باشکوه آماده می کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: شش حقوق دان و شش فقیه در شورای نگهبان حضور دارند و همه ما پیمان خدایی داریم جز بر اساس قانون کاری نکنیم و قانون‌مدار وارد کار می شویم تا نامحرمان، انقلاب شما را نربایند و قانونمند امانتدار رای شما خواهیم بود.

والله جناح بازی و باندبازی در شورای نگهبان ندیدم

وی اظهارداشت: به والله در مدتی که در شورای نگهبان هستم هرگز جناح بندی و باندبازی ندیدم و در انتخابات ریاست جمهوری گذشته پرونده چهل نامزد را مورد بررسی قرار دادیم و نگاه سیاسی در کار نبود.

خاتمی افزود: شورای نگهبان برای دنیای دیگران هرگز آخرت خود راتباه نمی کند و هرکسی این کار را کند بدبخت است.

وی بیان کرد: آنچه برای ما مهم است انجام وظیفه و رعایت قانون با هدف تحقق حضورحداکثری است و رای مردم را صیانت می کنیم و آن را تشریفاتی نمی دانیم.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: راهپیمایی شما خطرات زیادی را از انقلاب دفع کرده و حضور در پای صندوق های رای از بهترین راههای دفاع از انقلاب است.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا