عمومی

10 درصد شهدای فتح خرمشهر از سیستان وبلوچستان بودند

رزمندگان سیستان بلوچستان در هر دو عملیات مقدماتی و ازاد سازی فتح خرمشهر خوش درخشیدند و در این عملیات ها، سهم سیستان وبلوچستان در این عملیاتها 77 شهید و 100 ازاده بود .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، به مناسب هفته مقاومت وايثار نشست خبری با اصحاب رسانه در بنياد حفظ آثار ونشرارزشهاي دفاع مقدس استان برگزار شد.

مدیرکل حفظ و نگهدای آتار ارزشهای دفاع مقدس استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته مقاومت وایثار با اشاره به برگزاری مراسم جشن در سراسر کشور به مناسب ازاد سازی خرمشهر گفت هر ساله به همین منظور مراسم جشنی در سراسر کشور ربرگزار می شود .

سردار کوهکن همچنین با اشاره به اینکه فتج خرمشهر امداد و هدیه الهی به ملت ایران بود گفت : صدام می خواست استان خوزستان را در 3ر وز به کشورش ملحق کند که این آرزو را با خود به گور برد .

وی گفت اگرچه صدام  در ۳۵ روز اول جنگ توانست بخشی از خاک ما را تصرف کند ولی با توجه به اینکه در حنگ نابرابر بصورت رسمی کمتر از 40 کشور و بصورت غیر رسما نزدیک به 80 کشور از عراق حمایت می کردند  ولی عملیات فتح خرمشهر توانست تمامی معادلات نظامی شان را برهم بریزد .

سردار کوهکن همچنین گفت رزمندگان سیستان بلوچستانی در هر دو عملیات مقدماتی و ازاد سازی فتح خرمشهر خوش درخشیدند و در این عملیات ها از880 شهیدکه برای ازاد سازی خرمشهر تقدیم کردیم، سهم سیستان وبلوچستان  77 شهید و 100 ازاده بود .

دکمه بازگشت به بالا