حوادث و رویدادها

مردمی سازی، اولویت دولت در مبارزه با مواد مخدر است

مجله زنده خبری/مازندران دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، با اشاره به اینکه مردمی سازی در اولویت کاری رئیس جمهور برای مبارزه با مواد مخدر است، گفت: طرح یاریگران زندگی در دو بخش تهیه و تصویب شد تا افرادی که دچار اعتیاد شدند را نجات دهیم و بخش دیگر اینکه افراد در دام اعتیاد نیفتند.

اسکندر مومنی امروز ۳۱ خرداد ماه در همایش یاریگران زندگی با بیان اینکه، حدود ۳۰۰ میلیون نفر مصرف کننده مستمر و معتاد در جهان وجود دارد که سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر براثر سوء‌مصرف مواد مخدر از دنیا می روند، اظهار کرد: در چند دهه گذشته مصرف مواد مخدر و شیوع آن افزایش فزاینده داشته و نتایج همه برآوردهای رسمی و سازمان ملل نشان می دهد در آینده نیز مصرف مواد مخدر بیش از این خواهد بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، افزود: متاسفانه در دهه های اخیر تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی نیز افزایش فراوانی داشته است.

این مسئول در تشریح وضعیت اعتیاد در منطقه ابراز کرد:‌ افغانستان حدود ۹۰ درصد تریاک جهان تولید می کند و رتبه نخست تولید مواد مخدر در دنیا را دارد و در زمینه تولید هروئین نیز این کشور همسایه ایران رتبه دوم را در جهان دارد.

مردمی سازی، اولویت دولت در مبارزه با مواد مخدر است

سردار مومنی با اعلام اینکه در ۲۰ سال اخیر تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور ناتو و حمایت آمریکایی ها قریب به ۵۰ برابر افزیش یافته است، تصریح کرد: در سال ۲۰۰۰ میلادی و زمان اشغال کشور افغانستان حدود ۲۰۰ تن مواد مخدر در این کشور تولید می شد و اکنون به ۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: به‌رغم انتظاری که می‌رود مبنی بر اینکه با حضور طالبان تولید مواد مخدر روند کاهش داشته باشد اما آمار رسمی سازمان بین الملل نشان می دهد در این ۲ سال اخیر هم در این زمینه افزایش قابل توجهی داشته است.

این مسئول بیان کرد: همه این نتایج به ما راهبردی جدید را نشان می دهد اینکه دغدغه همه ملل مواد مخدر است و هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند در این زمینه به موفقیت های لازم دست یابد.

این مسئول اضافه کرد: در مراکز ترک اعتیاد مراحل درمانی اعتیاد سم زدایی و درمان انجام می شود اما به دلیل نداشتن اشتغال و عدم پذیرش جامعه دوباره بازگشت به اعتیاد دارند.

سردار مومنی گفت :‌امروز در برخی از استان های کشور خانه یاریگران زندگی با مشارکت خیران راه اندازی و فعال شد.

وی ادامه داد: بخش دیگری برای پیشگیری و اقدامات آموزشی است با کمک همه ظرفیت ها موضوع پیشگیری در اولویت نخست قرار گرفت و آموزش و پرورش در این بخش اولویت دارد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا