دوچرخه‌سواران ایرانی به دنبال کسب افتخار

بازی‌های آسیایی هانگژو

ایران امسال ۲ نماینده در رشته دوچرخه‌سواری برای بازی‌های آسیایی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری مجله زنده خبری، تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران با نظر کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌های آسیایی، در بازی‌های هانگژو ۳ سهمیه داشت که با توجه به ناپدید شدن گنج‌خانلو این سهمیه به ۲ عدد تقلیل یافت.

در حال حاضر علی لبیب، نماینده ایران در دو بخش پیست و جاده است. این دوچرخه‌سوار ۲۲ ساله سابقه کسب مدال برنز در رقابت‌های آسیایی را دارد. لبیب البته در مسابقات آسیایی ۲۰۲۳ در بخش استقامت جاده بزرگسالان عملکرد خوبی نداشت و در دوره قبلی بازی‌های آسیایی جزو شرکت‌کننده‌ها نبود.

در بخش زنان، فرانک پرتوآذر هم نماینده ایران در بخش کراس کانتری خواهد بود. او اخیرا برای چهارمین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و طبق گفته‌هایش، اردوهای خوبی در زمستان و بهار داشته است. پرتوآذر در دوره قبل بازی‌های آسیایی رتبه چهارم را به دست آورد. وی در صدد است تا آی دی کارت مربی شخص‌اش برای مسابقات صادر شود و پس از بازی‌های هانگژو هم تلاش خواهد  کرد اولین سهمیه المپیک دوچرخه سواری بانوان را به دست آورد اما شانس کسب مدال در این بخش چندان بالا نیست.

فدراسیون دوچرخه‌سواری پیشتر در خصوص تغییر فهرست نماینده‌های اعزامی و انتخاب یک جانشین به جای گنج‌خانلو تلاش خود را انجام داده بود اما کمیته ملی المپیک با این درخواست مخالفت کرد و ایران تنها با دو نماینده وارد مسابقات خواهد بود.

گفتنی است ایران در دوره قبل ۱۶ ورزشکار در رشته دوچرخه‌سواری اعزام کرد که بهترین رتبه، کسب مقام چهارمی توسط پرتوآذر و فراز شکری بود.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا