حوادث و رویدادها

تبعات غیبت سربازان و محرومیت‌های اجتماعی برای مشمولان وظیفه

مجله زنده خبری/سمنان معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان با اشاره به قوانین خدمت مقدس سربازی از محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب خبر داد.

 سرهنگ حسین پیوندی ۱۸ خرداد درجمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن ۱۸ سال تمام می رسد. مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی بوده و برابر ماده ۵۸ این قانون مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند. غایب محسوب می شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه طبق ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی برای مشمولاتی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها بیشتر از سه ماه باشد ۶ ماه اضافه خدمت لحاظ خواهد شد، تصریح کرد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها بیش از یکسال باشد. علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت فراری محسوب و به مراجع صالحه قضائی معرفی می شوند.

وی گفت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند برابر ماده با این قانون با محرومیت اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال ممنوعیت خروج از کشور و موارد دیگر مواجه می شوند.

سرهنگ پیوندی تصریح کرد: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان کارخانه ها کارگاه‌ها شرکت ها آموزشگاه‌ها بنگاه‌ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی برابر ماده ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاههای قضائی معرفی می شوند. 

این مسئول انتظامی یادآوری کرد: مشغولان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvatifeh@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا