حوادث و رویدادها

پایتخت بادام هندی ایران کجاست؟

آفتاب‌‌نیوز :

بادام هندی یکی از خوشمزه‌ترین آجیل‌های موجود است که اکثر مردم به آن علاقه‌مند هستند اما می‌دانید که شهر بادام هندی ایران کجاست؟ ایران به دلیل آب و هوای بسیار عالی که دارد و به علت تنوع در این آب و هوا می‌تواند در تولید و کشت هر نوع میوه‌، آجیل و یا سبزیجاتی موفق باشد. اگر به میوه‌های خاص علاقه مند هستید با ما همراه شوید تا با پایتخت بادام هندی ایران آشنا شوید.

بادام هندی درخت دارد و در واقع یک میوه دارد که در واقع این بادام هندی هسته آن میوه است. برای تولید و به عمل آمدن بادام هندی نیاز به آب و هوای گرمسیری است.

همانطور که باقی میوه و آجیل‌های گرمسیری مانند موز، آناناس و یا انبه اغلب در سیستان و بلوچلستان است، درخت بادام هندی نیز در این استان رشد می‌کند اما به علت اینکه این آجیل به تازگی در ایران در حال تولید است و به صورت انبوه از آن موجود نیست شاید کمتر کسی درباره این استان و کشت بادام هندی در ایران شنیده باشد.

درخت بادام هندی به طور گسترده در مناطق گرمسیری و همینطور با رطوبت بسیار بالا رشد می‌کند. بادام هندی در اصل برای آمریکای جنوبی، به ویژه کشور برزیل است.

درخت بادام هندی به یک نوع آب و هوا با ویژگی‌های خاص نیاز دارد که یکی از این شرایط خاص داشتن حداقل 25 درجه دما است. این درخت نیاز دارد تا روزانه حداقل یک چهارم از 24 ساعت را در زیر نور خورشید قرار بگیرد.

یکی دیگر از عواملی که به رشد این درخت کمک می‌کند رطوبت است و باید به طور متوالی خاکش را مرطوب نگه داشت وگرنه خشک می‌شود و یا آسیب می‌بیند. به همین علت کشت و نگهداری از این درخت در شهر بادام هندی ایران بسیار سخت است.

در ایران، به علت اینکه تفاوت‌های آب و هوایی و اقلیمی برای تولید انبوه این آجیل وجود دارد به طور عمده و زیاد نمی‌توان این درخت را کاشت اما در حد تولیدات کم در حد چندین درخت در سیستانو بلوچستان در حال پرورش است. مناطقی محدود که شرایط مانند شهرهای ساحلی دارای رطوبت و گرما و با آفتاب زیاد امکان رشد این درخت را دارند.

نگهداری و رشد درخت بادام هندی

درخت بادام هندی به طور معمول دارای یک تنه کوتاه و ارتفاعی بین 10 تا 20 متر است و میوه‌های آن به دلیل حساسیت‌زا بودن پوست اولیه نیازمند دقت در برداشت هستند.

یکی دیگر از عواملی که در رشد درخت بادام هندی در استان بادام هندی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است این است که باید از کود و خاک مناسبی استفاده شود. این کود عمدتا باید کودی سبک باشد تا به راحتی رطوبت را در خود انتقال دهد.

 

منبع: دلتامگ

دکمه بازگشت به بالا